611 läst · 2 svar
611 läst
2 svar
Ny Elcentral
Hej jag behöver få el centralen till huset uppdaterat(utbytt)huvuddelen är sedan tidigt 50-tal och porslinssäkringar vissa delar i huset känns underdimensionerade säkringar håller ej om något extra uttag används. Lite är utbytt tex garage och halva källare. fråga blir mellan tumme pekfinger hur många timmar kan det ta att få en ny central i huset . Det är idag fråga om ca 8 säkringar Är 16timmar rimligt?
Att byta central gör ju inte att säkringarna håller bättre, för det måste troligen det dras lite nya "matningar". Själva centralbytet tar bara några timmar men det är ev "kringarbete" som kan rinna iväg i tid. Så beroende på vad som ska göras förutom själva centralbytet så är en tidsuppskattning omöjlig att göra med dom uppgifter som vi fått
aha ja det han å jag talade om var att få en ny central och få lite koll på vart det går ny matning finns till halva källaren och garage. Det skulle ta 16 timmar. Jag får fråga mer och kolla med fler.tack för svarE elmont skrev:Att byta central gör ju inte att säkringarna håller bättre, för det måste troligen det dras lite nya "matningar". Själva centralbytet tar bara några timmar men det är ev "kringarbete" som kan rinna iväg i tid. Så beroende på vad som ska göras förutom själva centralbytet så är en tidsuppskattning omöjlig att göra med dom uppgifter som vi fått
Klicka här för att svara