Har satt upp en ny duschblandare efter konstens alla regler, men nu är rören ca två cm för långa, trots att det enda jag behövde kolla upp på förhand, var att CC-måtten (40mm) var samma. Har bytt ut fästet och gjort rent allt och satt ny silikon i skruvhålen, och monterat dit blandaren. Behövde lossa lite på rören för att passa in dem i blandaren, men som sagt, nu får jag inte ihop rören igen då även dessa mått inte alls verkar vara standardiserade blandare emellan.
Vad kan/behöver jag göra? Bända/byta/flytta rör eller flytta hela fästet och dra helt nya hål i väggen?
Vad kan/behöver jag göra? Bända/byta/flytta rör eller flytta hela fästet och dra helt nya hål i väggen?
Redigerat:
Jag lossade på dem upptill för att kunna ha en chans att gänga på dem på blandaren. Ville heller inte skada den, så tänkte att det var lättare att lossa där uppe.
Klicka här för att svara



