Har satt upp en ny duschblandare efter konstens alla regler, men nu är rören ca två cm för långa, trots att det enda jag behövde kolla upp på förhand, var att CC-måtten (40mm) var samma. Har bytt ut fästet och gjort rent allt och satt ny silikon i skruvhålen, och monterat dit blandaren. Behövde lossa lite på rören för att passa in dem i blandaren, men som sagt, nu får jag inte ihop rören igen då även dessa mått inte alls verkar vara standardiserade blandare emellan.

Vad kan/behöver jag göra? Bända/byta/flytta rör eller flytta hela fästet och dra helt nya hål i väggen?

• Nyinstallerad duschblandare med två kopparrör ovanpå mot kaklad vägg, där rören är för långa för att passa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschblandarens kopplingar med synliga vattenrör mot vägg, problem med fel rörlängd och passform.
    Skapa konto
Redigerat:
Tycker snarare det ser ut som att rören är lite för korta 🤔
Vart är andra bilden tagen? Går det att ta en bild så hela längden på rören syns?

Jag lossade på dem upptill för att kunna ha en chans att gänga på dem på blandaren. Ville heller inte skada den, så tänkte att det var lättare att lossa där uppe.

• Duschblandare med synliga rör och väggmonterad hylla med schampoflaskor i ett kaklat badrum.
    Skapa konto
  • Vattenrör med kopplingar i metall vid kakelvägg, lossade för installation av blandare.
    Skapa konto
Nu syns det lite bättre. Jag skulle personligen gjort böjen på rören från blandaren lite tajtare så rören linjerar med dom andra igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.