Nu börjar det bli dags för att lägga ner dom nya rören och placera ut avloppet i källaren, men har lite funderingar kring avluftningen som idag går vidare genom ett annat rum och upp i garaget, man ser det på bild 2 där röda ringen är avluftningen idag. Jag kommer ta bort avloppet i garaget då det är av någonstans under plattan i garaget och har inte använt detta på flera år, men då avluftningen går där i dagsläget så måste just den flyttas.
Det gröna på bilden är huvudstam på 110 samt 75 till avlopp och upp genom tag till kökshon. Den röda pricken på bild 3 är nya placeringen av golvbrunnen i källaren. Det jag tänkte göra är att ta en avstickare på röret som går upp till köket och dra ut avluftningen genom väggen på källaren, dom blåa strecken på bilden. Kommer det fungera eller måste jag tänka om och göra på annat sätt? Det finns även avluftning borta vid toaletterna som går upp genom taket, så detta blir inte den enda avluftningen.
Hoppas bilderna ger lite klarhet hur jag tänkt, annars får ni skriva så försöker jag förklara bättre eller fler bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto