Hej. Jag håller på att renovera mitt kök och ska då ändra planlösningen. Dragning kommer ske i en kall torpargrund. Min tanke är att dra 15mm plastisolerat kopparrör till källaren igenom torpargrunden och isolera det. Avlopp hade jag tänkt använda 75mm rör och isolera det.

Kommer detta funka? Tar gärna emot tips om det finns något bättre alternativ till material eller dragning.

Vad bör jag använda för isolering för att det inte ska frysa när det är som kallast vintertid?

Tappar även tryck när duschen och köksblandaren spolas samtidigt. Finns det någon guide hur man ska dimensionera rören till de olika ställena för att inte tappa tryck, eller kan de bero på vad min bergvärmepump har för tryck eller vad kommunen har för tryck på sin matning till mitt hus.

Tacksam för svar!

L
Blir det frysgrader i grunden , kommer även prisol att frysa , avlopp fryser inte om det inte finns droppande kranar eller otät toalett
Tappa tryck för klena rör . Troligtvis klent och dusch och kök på samma matning eller dåligt tryck från kommunen , det har inte med VP att göra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.