Japp ok jag chansar! Tack för hjälpen jag ”stänger tråden” nu! (Mentalt, inte bokstavligt)
 
Du är visserligen inte ensam om att koppla på chans, men det är lika förvånande varje gång när folk vågar, även när man har familj och barn i huset (vilket jag inte vet något om i detta fall). Än mer förvånande är att man inte tar de mycket enkla stegen att se sig omkring och skaffa sig en tillräcklig sannolikhet för vad den blå har för funktion. Det behövs verkligen inte mycket i detta specifika fall. Svaret är troligen att man ser det som komplicerat, magiskt och oövervinnerligt, varvid man hellre sticker huvudet i sanden och hoppas det går bra i alla fall. Men hjälp finns ju här på forumet... Lyckligtvis är risken för att något farligt ska hända i just detta fall liten, även om den blå skulle visa sig vara något helt osannolikt. Men jag vill hävda att det är svårare att bedöma risken med att koppla på chans än att ta reda på det fakta som behövs.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
V Vihanna skrev:
Japp ok jag chansar! Tack för hjälpen jag ”stänger tråden” nu! (Mentalt, inte bokstavligt)
Det där är en helt obegriplig inställning.

Nu är det som sagt troligt att denna eventuella felkoppling inte blir farlig. Men OM detta är felkopplat, och någon dör av det, så vore det dels rätt tråkigt, dels riskerar du att bli åtalad som vållande.

man kan aldrig chansa när man kopplar el.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.