Enligt en låst artikel i Hufvudstadsbladet ska byggvarukedjan Puuilo etableras i Sverige. Någon som vet i vilka städer och vilket sortiment kedjan har. Är det bara kinagrejor eller även bättre saker?
Alltid trevligt med ökad konkurrens.
Alltid trevligt med ökad konkurrens.
Har varit inne på puuilo kanske 2-3ggr här i finland, skulle säga de är lite blandat, både bättre grejjer och kina grejjer, brukar vara ganska bra pris på många grejjer.
Påminner kanske lite om jula med sortiment🤔 nog för att jag bara vart inne på jula 1 eller 2ggr
Påminner kanske lite om jula med sortiment🤔 nog för att jag bara vart inne på jula 1 eller 2ggr
Grovt räknat kan man säga att 80% av Puuilos sortiment är kinaskräp av den där kvaliteten som i allra bästa fall håller för ett litet helgprojekt innan det går sönder bortom all räddning. Mycket av det är oanvändbart redan när det hänger på hyllan och duger bara till att kasta bort.
Fast ibland kan man hitta riktigt vettiga saker till vettiga priser bland den återstående 20 procenten.
"Ökad konkurrens" betyder i dag ytterligare en kedja som säljer exakt samma sortiment av exakt samma oanvändbara skräp medan man tvingas leta begagnat eller smida själv eller köpa på nätet om man vill ha verktyg som går att använda.
Fast ibland kan man hitta riktigt vettiga saker till vettiga priser bland den återstående 20 procenten.
"Ökad konkurrens" betyder i dag ytterligare en kedja som säljer exakt samma sortiment av exakt samma oanvändbara skräp medan man tvingas leta begagnat eller smida själv eller köpa på nätet om man vill ha verktyg som går att använda.
Samma som Jula alltså?H heimlaga skrev:Grovt räknat kan man säga att 80% av Puuilos sortiment är kinaskräp av den där kvaliteten som i allra bästa fall håller för ett litet helgprojekt innan det går sönder bortom all räddning. Mycket av det är oanvändbart redan när det hänger på hyllan och duger bara till att kasta bort.
Fast ibland kan man hitta riktigt vettiga saker till vettiga priser bland den återstående 20 procenten.
"Ökad konkurrens" betyder i dag ytterligare en kedja som säljer exakt samma sortiment av exakt samma oanvändbara skräp medan man tvingas leta begagnat eller smida själv eller köpa på nätet om man vill ha verktyg som går att använda.
Är inte så förvånad ser man i sin vänskapskrets så köper de flesta det billiga verktygen istället för kvalitet där begagnat är oftas ett bra alternativ som jag ser det..
Så Kina skräp kommer att ta över mer och mer även bland bilar som det ser ut nu..
Så Kina skräp kommer att ta över mer och mer även bland bilar som det ser ut nu..
Tyvärr leder det ofta till att folk får för sig att de är obegåvade och slutar med hantverk. När det egentligen var verktygen och materialet som det var fel på. Det går att uträtta mycket med få verktyg men att göra det med dåliga verktyg är betydligt svårare hur mycket verktyg man än har.J Jansson69 skrev:
Lustigt nog i princip tvärtom i min bekantskapskrets. Men det som förvånar mig mest är hur man kan slå upp lada efter lada med exakt samma sortiment som de andra ladorna i området.J Jansson69 skrev:
Jag tänkte mer på hållbarheten på Kina verktyg som inte är lika bra som kvalitets verktygen, men visst en stor del av kunskapen sitter hos utövaren, men det var inte det som var min poäng..H heimlaga skrev:
Det förstår du någ att efterfrågan måste finnas där, tror inte dom finska bolagen gör detta helt utan research..C cpalm skrev:


