5 303 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Ny bryggare: pricken över i!
Ska man vara petig så har jag två saker att klaga på moccamastern:
1) Filterhållaren har en flärp som man kan skjuta upp o ner. Flärpen har tre lägen "Stängd", "Halvöppen", "Helöppen". Lägena är ganska o-exakta och konstruktionen är allmänt rapplig.
2) Kannans insats (det svarta locket med en pip som går nästan ned till botten på kannan) är ofta orsak till att man spiller vid upphällning av kaffet. Häller man för fort så blir det ett jäkla sull.
När jag kollade Technivorms websajt verkar de ha designat om både filterhållare och kanna. Synd på kannan för den nya ser så klossig ut jämfört med den gamla kannan.
se deras sajt: www.technivorm.com
Gamla filterhållaren:

Gamla kannan (MED piplocket. Det finns en lite äldre variant utan piplock som går ner till kannans botten):

Nydesignad:

1) Filterhållaren har en flärp som man kan skjuta upp o ner. Flärpen har tre lägen "Stängd", "Halvöppen", "Helöppen". Lägena är ganska o-exakta och konstruktionen är allmänt rapplig.
2) Kannans insats (det svarta locket med en pip som går nästan ned till botten på kannan) är ofta orsak till att man spiller vid upphällning av kaffet. Häller man för fort så blir det ett jäkla sull.
När jag kollade Technivorms websajt verkar de ha designat om både filterhållare och kanna. Synd på kannan för den nya ser så klossig ut jämfört med den gamla kannan.
se deras sajt: www.technivorm.com
Gamla filterhållaren:

Gamla kannan (MED piplocket. Det finns en lite äldre variant utan piplock som går ner till kannans botten):

Nydesignad:

Fick hem nytt kylskåp från Elgiganten förre veckan...där fanns en liten skada på sidan (kommer inte att synas då sidan döljs av ett högskåp)...pratade med dom i affären och sa att "en sån där Moccamaster skulle dölja skadan så den inte syns"...dom fattade vinken ...så nu har även vi en Moccamaster {
FLKR
FLKR
Klicka här för att svara
