Köket blev tiptop men bryggaren lyser med sin gulnade (vita) plast.

Vill ha en ny bryggare i metallic, gärna en liten, som ger gott kaffe.

Tips någon?

Då skulle jag säga: Moccamaster
Den brygger gott kaffe och det går snabbt, minus är väl priset på ca 1500-1600 kr

/Glenn

Hejsan, jag skulle också tipsa om att Moccamaster ger väldigt gott kaffe och har en tidlös design. Finns i flera olika färger.

Röstar oxå på moccamaster. Finns på tretti.se för 1290:-! (smidig leverans var det oxå. Fick den tre dagar efter beställning.)

OBH Nordica King of Coffee är också bra, kolla testresultaten, moccamaster och denna är godkända, ev någon till. Minns bara inte länken nu. Netonnet har bra priser på moccamaster.

Moccamaster! Köp den vanliga modellen med 10-koppars kapacitet. Varianterna som TechniWorm har "utvecklat" ger jag inte fem öre för. Nåja, tio öre, då.

silver.gif

Ytterligare en röst på Moccamaster. Vi köpte en Moccamaster CD http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=35-25118 och bättre bryggare har vi aldrig haft. Snabb, rackarns gott och riktigt hett kaffe och så bränner den inte kaffet lika snabbt som andra om det blir ståendes. Så, är den inte för stor för er så är en Moccamaster värd den litet större prislappen tycker jag.

Hemmakatten
Ett helt annat alternativ är att inte ha någon bryggare alls! En kaffekanna i glas eller valfritt material o utseende och en Melitta bryggtratt tar absolut minst plats.

När vår kaffebryggare gick sönder för mer än 10 år sedan fick jag plocka fram den gamla bryggtratten. Upptäckte då att kaffet blev mycket godare och varmare samt att det gick mycket snabbare att brygga manuellt. Och det har vi gjort sen dess. :) Vi har en vattenkokare som använts ofta till både te- kaffe o pastavatten. Bussnabbt o enkelt att brygga kaffe. Gör hellre nytt kaffe (eller slår på termos) än dricker gammalt kaffe som stått på uppvärmd platta.

Innan vi skaffade vår moccamaster så hade jag hållit med om att godaste kaffet blir med bryggtratt. Ett klart bortglömt alternativ faktiskt.

Johan Gunverth skrev:
Moccamaster! Köp den vanliga modellen med 10-koppars kapacitet. Varianterna som TechniWorm har "utvecklat" ger jag inte fem öre för. Nåja, tio öre, då.

[bild]
Hmm, eftersom jag funderar att köpa en Moccamaster med termos så vill jag veta varför den är sämre? Har TechniWorm utvecklat den?

http://www.moccamaster.se/main_2.html

Har en Moccamaster i Silver som både gör gott kaffe och ser snygg ut. Har haft vår i 4 år nu och inte haft några problem alls med den. Rekomenderas

lastkaj skrev:
Hmm, eftersom jag funderar att köpa en Moccamaster med termos så vill jag veta varför den är sämre? Har TechniWorm utvecklat den?

[länk]
Det är just bryggningen som riktigt bra på Moccamaster. Termosvarianten håller värmen dåligt. Bättre att köpa en riktig hemmatermos, typ Stelton, som fungerar.

TechniWorm är tillverkaren av Moccamaster.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.