Halloj! Idag var rörläggaren här och kopplade in en ny blandare. Montering av ballofixer var en del av arbetet. Kikade på arbetet nu på kvällen, och det ska tilläggas att jag har väldigt dålig koll på sånt här, men för mig ser det inte ut som att några ballofixer eller annan form av ventil har installerats? Har jag missat nåt?

Tänkte ringa rörläggaren, men jag ville börja med att anonymisera min dumhet ifall det är på mig det ligger. Tack på förhand!

• Närbild på en nyligen installerad blandaranslutning utan synliga ballofixventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen ballofix på den bilden :)

Bästa svaret

Nej, det är inga ventiler där. Har du beställt det så ska du ju få det också, men om du bor i villa och har lätt att kunna stänga vattnet så är ventiler egentligen överflödiga. Speciellt miniventiler brukar kärva fast eller börja läcka vid manövrering när man nu en gång i framtiden behöver byta blandare igen.

Tack för svar! Bor i lägenhet där det finns ventiler uppe i taket bakom en liten lucka. De kräver dock nån specialnyckel som vi inte har införskaffat oss ännu, och det blir ju lite meckigt om man ska upp där om vattnet skulle behöva strypas. Får ta och ringa rörläggaren under morgondagen.

Tack, åter igen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.