Hej,
Till min komposittrall har jag infälld trallbelysning, sk decklights. Jag vet inte vem som tillverkat dessa då jag köpte huset med denna belysning monterad. Nu har ena strömadaptern till belysningen gått sönder och jag lyckas inte hitta en motsvarande.
Modellen som gått sönder heter VEGA Selv EHT-5-G.
Kan någon vänlig själ ta en titt på bifogade bilder och se om ni kan hjälpa mig hitta en motsvarande?
Mvh,
Philip
PS: hoppas jag postar detta i rätt forumdel.
Till min komposittrall har jag infälld trallbelysning, sk decklights. Jag vet inte vem som tillverkat dessa då jag köpte huset med denna belysning monterad. Nu har ena strömadaptern till belysningen gått sönder och jag lyckas inte hitta en motsvarande.
Kan någon vänlig själ ta en titt på bifogade bilder och se om ni kan hjälpa mig hitta en motsvarande?
Mvh,
Philip
Nästan alla tillverkare verkar använda den där kontakten till 12-voltsprylar. Kolla ledgarden eller bolt dom tror jag kör med den kontakten.. Borde funka med en rätt dimensionerad adapter.F fedge skrev:Hej,
Mvh,
Philip
Finns förövrigt på byggmax. Annars har även t.ex. Rusta liknande belysning, känner dock inte till vilken tillverkare.
Det är en standard för Juldekorbelysning.
12 V =
Hitt en som har den nya kontakten och tillräcklig effekt 5 Watt
12 V =
Hitt en som har den nya kontakten och tillräcklig effekt 5 Watt
Och observera att det troligen är viktigt med polariteten.
Sitter i samma sits.. hittade du någon som passade till slut?
Klicka här för att svara