Hej,

Till min komposittrall har jag infälld trallbelysning, sk decklights. Jag vet inte vem som tillverkat dessa då jag köpte huset med denna belysning monterad. Nu har ena strömadaptern till belysningen gått sönder och jag lyckas inte hitta en motsvarande.

Modellen som gått sönder heter VEGA Selv EHT-5-G.

Kan någon vänlig själ ta en titt på bifogade bilder och se om ni kan hjälpa mig hitta en motsvarande?

Mvh,
Philip

PS: hoppas jag postar detta i rätt forumdel.

• Hand håller en strömadapter till trallbelysning med synlig kontakt och kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en strömadapter märkt med "VEGA Selv EHT-5-G" för infälld trallbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fedge skrev:
Hej,

Till min komposittrall har jag infälld trallbelysning, sk decklights. Jag vet inte vem som tillverkat dessa då jag köpte huset med denna belysning monterad. Nu har ena strömadaptern till belysningen gått sönder och jag lyckas inte hitta en motsvarande.

Modellen som gått sönder heter VEGA Selv EHT-5-G.

Kan någon vänlig själ ta en titt på bifogade bilder och se om ni kan hjälpa mig hitta en motsvarande?

Mvh,
Philip

PS: hoppas jag postar detta i rätt forumdel.
Nästan alla tillverkare verkar använda den där kontakten till 12-voltsprylar. Kolla ledgarden eller bolt dom tror jag kör med den kontakten.. Borde funka med en rätt dimensionerad adapter.

Finns förövrigt på byggmax. Annars har även t.ex. Rusta liknande belysning, känner dock inte till vilken tillverkare.

Det är en standard för Juldekorbelysning.
12 V =
Hitt en som har den nya kontakten och tillräcklig effekt 5 Watt

Och observera att det troligen är viktigt med polariteten.

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Tack för tipsen! Har dock ännu inte lyckats hitta någon som fungerar. Bör dock tilläggas att det finns de kontakter som liknar, men det är av större diameter.

Skarva kabeln med lämpliga don. Går bra att köra med ex en "sockerbit".

• Gilla
fedge
  • Laddar…
Sitter i samma sits.. hittade du någon som passade till slut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.