Ursäkta men han lämnade ju in hällen just för att han var osäker så varför sådana påhopp?

/Kent

Det var väl snarare en snäll kommentar. Killen gör ju helt rätt som ser till att nån som vet vad de håller på med fixar problemet och inte försöker sig på nåt som de inte behärskar.

Saxpy skrev:
Det var väl snarare en snäll kommentar. Killen gör ju helt rätt som ser till att nån som vet vad de håller på med fixar problemet och inte försöker sig på nåt som de inte behärskar.
instämmer helt

Han kanske tog åt sig av "mupparna i detta forum som tror sig kunna allt..."? :D

snickarboden skrev:
Ursäkta men han lämnade ju in hällen just för att han var osäker så varför sådana påhopp?

/Kent
Hoppade inte på honom, tyckte att han/hon gjorde precis rätt.

Klart värt 200 kr.

Finns inlägg där trådskapare har kopplat fel p.g.a okunskap.

Gladmidsommar...

pefo>*S*

el_richard>Ok, läste ditt inlägg med andra ögon, nackdelen med negationer i inlägg för det är lätt att man läser hela fel då.
Känner man inte personen bakom lite närmare så är det ännu mer lätt hänt. Lite därför med som jag bara ler åt pefo's kommentar ovan.
Självfallet håller jag med om att om man är osäker så låter man andra göra jobbet.

Glad midsommar till Er med.
/Kent

snowsoul skrev:
Hej !

Nån som kopplat denna häll för 400v?

Hade en elektriker här som drog lite el i köket åt mig, så jag tänkte att han kunde koppla sladd till hällen osså.

Men efter han hade tittat på det knapphändiga kopplings schemat vågade han inte.

jag har 3fas dragit i väggen 5 kablar .........

En elektriker som inte reder ut att koppla in den hällen hade jag dragit öronen åt mig för att anlita. Kopplade en likadan för ett par veckor sedan och det är inte konstigare att koppla in den än många andra elprylar men stöter på. Kanske inte ett klockrent kopplingsschema, men inga problem att förstå. Kanske ska tillägga att jag är elektriker och inte "mupp"! ;)

hehe ,, vilken diskussion.

Elektrikern är en släkting till mig,,han har jobbat många år,,,mestadels i Norge. Han var rätt säker på hur han skulle koppla men ville inte då bruksanvisningen var dålig ,,,så här i efterhand så kopplades ugnen precis som han sa att den skulle kopplas.

men va faan ä 200kr då man gör om hela köket.......

/S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.