Fint, är nog i princip huvudanledningen till att jag helst kör vanliga sidan. Men jag tycker nog också att den är mer överskådlig än den mobila varianten men så är jag van vid liten text också. Har man det minsta svårt att se så är nog den mobila varianten kalas...

Menar du "det senaste" inlägget - den som på den vanliga sajten syns på den svarta listen? Eller menar du listan över de allra senaste inläggen, den som kallas Senaste inläggen?

Listan över de senaste inläggen finns idag på på mobilsajten men vi visar inte upp "det senaste inlägget" på alla sidor, om du förstår skillnaden. Men det kanske vi borde göra..

Jag menar det senaste inlägget, alltså att man slipper läsa de 78 första sidorna för att se det som senast skrivits. Som det är nu verkar det ju som att mobilvarianten inte har någon funktion för att komma till sista inlägget direkt.

Men du ser väl det senaste inlägget högst upp när du klickar på Senaste inläggen?
Så här ser det ut för mig i min telefon.

Screenshot_2013-11-29-20-34-06.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker att det fungerar bra!!

P
Det vore intressant att läsa statistik om hur folk väljer. Jag i alla fall väljer vanliga 10 av 10 gånger. Med dom telefoner man/jag har idag så behövs inte något annat. Jag blir bara vansinnig när m-sidan kommer upp. Tyvärr är det så att jag byter telefon ofta pga jobbet....

När jag kollar i Google Analytics så ser jag att i mobiler står mobilsajten för 95% av sidvisningarna och den vanliga sajten för 5%. Om vi istället hade valt att ställa en fråga när man surfar in så hade siffrorna naturligtvis varit annorlunda.

Redigerat:
Jag tycker att den nya mobil sidan blev jättebra och har inget problem med att automatiskt bli flyttad dit när man surfar in med mobilen. Däremot kanske länken till den vanliga sidan skulle kunna ligga längst upp isf som nu längst ner. Pss slipper man scrolla hela vägen ner.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Idag har vi uppgraderat sajten. Fokus har legat på mobilskinnet som vi lanserade för 3 veckor sedan.

Det här har vi gjort:

- Vi har förbättrat navigeringen i mobilen. Nu kommer du åt startsidan och forumstartsidan med ett enda klick från alla sidor (oavsett om du scrollat ner eller inte).
- Vi har lagt till en subnavigering i mobilskinnet så att du tydligt ser vilken avdelning en artikel tillhör (se bild) och så att du enkelt kommer åt Senaste inläggen om du befinner dig i forumet.
- Vi visar upp en direktlänk till artikelkommentarerna högst upp i artiklarna (se bild).

Så här ser det ut:
ny-navigering-5dec.png
Skapa konto

- Vi har flyttat ner annonserna i mobilen så att de inte är så irriterande när man kommer in på sidan.
- Vi har "retinaanpassat" bilderna på startsidan så att bildkvaliteten är bättre för alla som t ex använder en iPhone.
- Vi har förbättrat startsidan för användare som har riktigt stora telefoner med hög upplösning så att sidan "fylls ut bättre" (tack för din feedback TheStills).
- Och så har vi fixat en massa buggar.

Berätta gärna vad du tycker är bra eller dåligt.

ullberg
Detta har hänt mig ett par gånger när jag trycker på en länk i forumet som går till redaktionellt innehåll på BH:
ImageUploadedByTapatalk1387881226.613449.jpg
Skapa konto

Men det är inte så bråttom att fixa, börja med att ha en riktigt god jul!

Jag använder bara (när det går) vanliga webbsidor från mobilen, tycker det funkar bäst
Har en skapligt stor skärm, Samsung note3

Med risk för upprepning, har inte läst hela denna tråd, har jag en synpunkt på mobilwebben: Jag läser i Chrome på en Xperia Z androidlur. När jag trycker på en knapp för att navigera på sidan får jag ingen visuell bekräftelse på att jag tryckt på knappen, med följden att jag trycker en gång till och tillslut hamnat jag på något helt annat ställe än jag först tänkt mig, eller så får jag en varning om att jag inte får söka i forumet så ofta (tex när man vill titta på senaste inläggen). Skulle man inte kunna få ytan att hastigt ändra färg när man trycker på en länk/knapp så jag vet att fingrarna landat på rätt ställe?

Problemet blir större ju långsammare uppkoppling man har.

Bra synpunkt MathiasS, vi försöker fixa.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Med risk för upprepning, har inte läst hela denna tråd, har jag en synpunkt på mobilwebben: Jag läser i Chrome på en Xperia Z androidlur. När jag trycker på en knapp för att navigera på sidan får jag ingen visuell bekräftelse på att jag tryckt på knappen, med följden att jag trycker en gång till och tillslut hamnat jag på något helt annat ställe än jag först tänkt mig, eller så får jag en varning om att jag inte får söka i forumet så ofta (tex när man vill titta på senaste inläggen). Skulle man inte kunna få ytan att hastigt ändra färg när man trycker på en länk/knapp så jag vet att fingrarna landat på rätt ställe?

Problemet blir större ju långsammare uppkoppling man har.
Nu har vi fixat så att man får en visuell bekräftelse när man klickar på något.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi har också "stelopererat" headern eftersom vi tyckte den tog upp för mycket plats på våra mobiltelefoners relativt små skärmar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.