klonk skrev:
Jag som surfar via surfplatta hatar responsiva sajter som behandlar mig som en mobilsurfare.
Jag håller med dig. Det är av just den anledningen vi vill att surfplattesurfare ska få uppleva vanliga sajten och inte mobilsajten. :)

Eller det stämmer inte riktigt till 100%. Vi har faktiskt gjort en förbättring även för surfplattesurfare och det är att vi har tagit bort den yttre annonshögerkolumnen på surfplattor. Eftersom surfplattorna automatiskt skalar ner det synliga innehållet så tyckte jag att texterna i artiklar och foruminlägg blev för små för att läsa med den där extra kolumnen. Men just den ändringen har vi gjort för länge sedan så den är inte ny på något sätt.

Andelen besökare som i dagsläget använder surfplattor ligger på 16%, medan datorer ligger på 59% och mobiler på 25%.

Verkar inte riktigt funka med annonserna..

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

P
Hur definierar ni en surfplatta? Är det antal pixlar eller?

Annonser - ja, det behöver uppenbarligen kollas mer på. jackt, tack för bilden!

En surfplatta är antingen en iPad eller en Android som inte är en mobil.

Samma problem för mig med annonser

• uploadfromtaptalk1384504404613.jpg
    Skapa konto
TheStills skrev:
Hur definierar ni en surfplatta? Är det antal pixlar eller?
Nej, det är inte antalet pixlar vi kollar på. Så här ser kodsnutten ut, jag vet inte om det är till någon hjälp.

isMobile = /Android|webOS|iPhone|iPad|iPod|BlackBerry|Windows Phone|IEMobile/i.test(navigator.userAgent);

BH.settings.istablet = /ipad/i.test(navigator.userAgent) || BH.settings.isandroid && !/mobile/i.test(navigator.userAgent);

Men kortfattat så är det så att om det är iPad eller Android men inte en mobiltelefon så är det en surfplatta.

Bara undrar. Varför en mobil sida när det finns en app?

Claesk skrev:
Bara undrar. Varför en mobil sida när det finns en app?
Därför att de allra flesta besökarna varken vill eller orkar ladda ner en app utan vill bara surfa på.

Dessutom är mobilsajten bättre än appen på så sätt att du i mobilsajten kan redigera och lägga till en bild efter du postat ditt inlägg, det kan du inte i appen. En funktionalitet som efterfrågats.

Gillar ni mobilsidor i mobilen? De flesta visar mindre information än de vanliga och erbjuder ofta ett ofullständigt gränssnitt.

Frågan är väl inte direkt ställd till mig men jag svarar ändå. :) Jag gillar vår mobilanpassade sida i mobilen eftersom den är modernare än den vanliga sajten, har större text och därmed är mer lättläst samt har funktionalitet som den vanliga sajten inte har i mobilen. Ett exempel på sådan funktionalitet är att man enkelt kan ladda upp bilder i inlägg från sin mobiltelefon.

Mikael_L
calmarpanna skrev:
Gillar ni mobilsidor i mobilen? De flesta visar mindre information än de vanliga och erbjuder ofta ett ofullständigt gränssnitt.
Ja, med 3,2" skärm är det bara bra med mindre information och ofullständigt gränssnitt! ... :)

Jag kör i dagens läge bygghusappen i mobilen, föredrar den före att surfa med webläsaren.
Jag ska naturligtvis även prova mobil.byggahus i mobilen, jag har bara inte gjort det än.

Skaffar vi en surfplatta här hemma, så får jag väl prova mig fram vad som känns bäst för 7-10" formatet.

P
Alltså hur är tanken. Vilka enheter ska flyttas från byggahus.se till mobil.byggahus.se?
På min Sony Xperia ZL så ser det nästan bra ut.. Bara reklamen under "utvalda artiklar" och den ovanför "forum&blogg" som blir helt vita.

Men måste säga att det ser förj-vligt ut på mina Android plattor. En Sony Xperia tablet S och en Sony Xperia tablet Z . Oavsätt vilken browser. En massa vita ytor som gör en sämre sida än vad det är på en vanligt Android telefon. Utnyttande graden av skärmen är otroligt låg. Vissa saker ligger utanför skärmen..
Sen att det går inte heller att zooma... usch Nej tack den sidan vill man inte ha där

Ska se om jag kan fixa en skärmdump

Håller med, mobilsidan var inget för mig.

Ser bra ut i mobilen tycker jag, vore kanske konstigt annars. Reklamfritt, kompakt och fint.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.