DSC_0078-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy från annan vinkel. Väggen rakt fram till vänster håller ca 4-5 graders lutning och avslutar vertikalt upp på takstolen. Väggen längst in till höger håller drygt 20 graders lutning och den längst hit i bilden håller ca 8 graders lutning.

DSC_0080-2.jpg
Skapa konto

Utrymmet mellan mattan och väggen har jag fyllt ut med en sorts dyna som HGB benämner 3cm nålfiltsmatta. I själva verket innebär det en limmad nålfiltsmatta på en ca 3cm tjock skumplastskiva som påminner om materialet som dämpskivan är gjord av (tänk liggunderlag)

DSC_0082-2.jpg
Skapa konto

Här ser man lite mer av nålfiltsmattan. Väldigt skön att gå/stå på :)

• Gilla
RolfH
  • Laddar…
DSC_0081-2.jpg
Skapa konto

Annan vy på väggarna med 20 respektive 8 graders lutning. Här ser man även dörren och den tilltänkta ytterväggen.

DSC_0083-2.jpg
Skapa konto

Annan vy på de överhängande väggarna.

Vi får se om det kanske blir en till uppdatering när alla grepp är på plats, samt ytterväggen. Tills dess önskar jag er alla en riktigt trevlig sommar, förhoppningsvis med mycket klättring! Och som sagt, har någon vägarna förbi och drabbas av en allvarlig klätterabstinens, så kan jag bistå med en quick fix :D

• Gilla
FatherMike och 10 till
  • Laddar…
För att svara med emoji 👍😍 plus en för "varför-har-inte-jag-en-egen-boulderlokal"

• Gilla
Markus P
  • Laddar…
Håller på med ett liknande projekt och undrar var du köpte "tjockmattan"?

Så grymt!

Härligt att läsa! Jag har också ett bouldergym i garaget, har stått där i snart tio år. Hade nästan 400 grepp uppe, på en gansk liten yta, 4,5x4,5 golvyta och 3,5m till nock. Jag blandade spottar och ljusrör. Tycker att spottar ger en skarp skugga på väggen när man klättrar. Men stark blev man :) lycka till!

• Gilla
Markus P
  • Laddar…
Tveklöst det roligaste byggprojektet jag har läst om!

• Gilla
Markus P
  • Laddar…
Ey det finns alltid plats för en klättervägg i garaget! Jag har själv en 11 år gamal boulderlokal 4x5m med 3,8 i nock. Fick plats med 1/4 svamp, en nästan fullbredd moonvägg och ett supertak. Det dyra var ju greppen, jag fick ihop 350 grepp. Nu klättrar jag inte längre utan väntar på att min femåring ska börja, då är det dags att skrämma liv i kroppen.
Vi hade under fyra år en total boulder i mellandagarna, som mest var vi 17 pers och 30 problem!
:-)
Lycka till!

Gammal tråd men blir det några bilder?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.