99 099 läst ·
762 svar
99k läst
762 svar
Nu är jag övertygad, vi är avlyssnade.
Sant, men du får ju kryptera dem jumexitegel skrev:
Buildgates skrev:
Jag säljer hattar i folie. Endast 399.95 kr.R R650 skrev:
Hur styr du bilen?P Putte 9497 skrev:Klart storebror ser oss.
Jag kan googla något på mobilen och sedan se på datorn vad jag senast googla fast jag har olika konton på enheterna. Har även märkt om man varit in på någon hemsida så får man sedan reklam från den hemsidan i telefonens appar. Märkligt detta.
Men som sagt vill man kunna styra livet med mobilen som redskap får man nog räkna med att vara övervakad.
Själv styr jag luftvärmepumpen och bilen med mobilen och det är väll bra.
Det är det sista jag vill ha en mobil till. Om det gäller att kunna starta och sådant. Gu nåde om bilen skall kunna nås med en telefon och någon hatar mig.
Så det gör dig inget ifall exempelvis PostNord skulle börja öppna din post på terminal, skanna in innehållet och sedan arkivera innan du får det i brevlådan? För det är i pincip det som händer på internet idag.Isakare skrev:
Jag personligen har inga problem med dagens övervakning, jag pysslar inte med nått hemligt eller kriminellt.
Att jag godkänt åtkomst både hit o dit vet jag oxå, det är ju nästa oundvikligt om man vill utnyttja alla digitala tjänster smidigt.
Men jag kan inte minnas att jag godkännt åtkomst till min microfon.
Nån som lusläst alla vilkor och vet var det står ??
Nåja, transportstyrelsen hängde ut oss till Ryssarna. Så vi kan inte gå mycket lägre än så. Och de brydde sig föga om oss.JLyck skrev:
Jag vet var bilen befinner sig, (bra om den blir stulen), jag kan låsa bilen från telefonen. Vet när det är dags att tanka etc.Rkarlsson skrev:
Jättebra sedan när någon hackar din bil och kör iväg med den. Dom hackar gpsen samtidigt så du letar efter den på fel ställe.
Var en programserie här i Finland där några kunniga gick omkring och hackade allt från bilar till reklamskyltar
Var en programserie här i Finland där några kunniga gick omkring och hackade allt från bilar till reklamskyltar
Renoverare
· Södermanland
· 38 inlägg
Jag har haft en Google Home Mini hemma i ett år. För att prova om den avlysyssnar oss, har vi pratat om tennis. Aldrig sökt på ordet eller så, bara pratat. Syftet var att se om vi börjar få tennisrelaterad reklam i våra flöden eller på sidor vi besöker.
Det har vi inte.
Det har vi inte.
Nej, ni blir inte avlyssnade.
Processorkraften som går åt för exempelvis en mobil att hela tiden tolka de ljud som den snappar upp är tämligen massiv. Batteriet hade dragit slut betydligt snabbare. Alternativet, att skicka datan för bearbetning någon annanstans är inte heller rimlig eftersom det hade märkts på datamängderna.
Ni inbillar er. Reklamalgoritmer etc är ganska sofistikerade numera. Reklamen är dessutom välriktad. Det går att köpa reklamplatser baserat på väldigt specifika kriterier samt att mycket webbläsarhistorik används för att rikta annonser.
Processorkraften som går åt för exempelvis en mobil att hela tiden tolka de ljud som den snappar upp är tämligen massiv. Batteriet hade dragit slut betydligt snabbare. Alternativet, att skicka datan för bearbetning någon annanstans är inte heller rimlig eftersom det hade märkts på datamängderna.
Ni inbillar er. Reklamalgoritmer etc är ganska sofistikerade numera. Reklamen är dessutom välriktad. Det går att köpa reklamplatser baserat på väldigt specifika kriterier samt att mycket webbläsarhistorik används för att rikta annonser.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Och vad vet transportstyrelsen om dig, som ryssarna skulle kunna ha något som helst intresse av?Rkarlsson skrev:
Såvida du nu inte är en av de här agenterna som behövde hållas hemliga.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Ursprungsfrågan gällde ju en restaurant som någon pratat om. Även om just den personen fått namnet någon annan väg än en google sökning, så räcker det ju att någon i vänkretsen har fått samma tips, och har gjort en sökning på restauranten, så vet systemet att det kan vara intressesant att rikta reklam mot alla den personen känner.
T o m spammailen är sofistikerade idag. Nu när jag är 45+ så är det inte porreklam längre utan reklam för mediciner mot diabetes, högt blodtryck, diverse svampinfektioner mm. Sofistikerat och riktat till målgruppen men tämligen dystert 
Intressant hur många "vetare" det finns i den här tråden som vet exakt hur det är. Ni får gärna visa på någon källa som bekräftar det. Jag tror personligen inte att google eller någon av de andra stora bolagen vågat göra det med tanke på att det inte är jättesvårt att få reda på det, plus de potentiella böterna de hade råkat ut för om det faktiskt varit så.
Den enda studien jag lyckades snabbt hitta från Northeastern University visar inte på något samband i alla fall - https://gadgets.ndtv.com/mobiles/ne...mkCvWV9Tj11JkzgNSHzLa9oaGzDgLDHGvksGyJNhqSygw
Den enda studien jag lyckades snabbt hitta från Northeastern University visar inte på något samband i alla fall - https://gadgets.ndtv.com/mobiles/ne...mkCvWV9Tj11JkzgNSHzLa9oaGzDgLDHGvksGyJNhqSygw
