42 889 läst ·
128 svar
43k läst
128 svar
Nu är jag less på att få grinden sönderbackad. Vad göra?
Du skriver i ditt inlägg att du tycker stolpar brevlådor är skit , du tycker skyltar är skit . Vad i ditt inlägg hjälper ts , du skriver bara om saker som hjälper dej själv för du tycker att du får vända var du vill .Strip skrev:Inte fått nåt kaffe än Polos?
Jag belyser bara sådana faktorer som påverkar risken för en olycka. Tror du på fullt allvar att jag menar att alla ska bygga om sina uppfarter? Det gör mig ledsen när folk som du hoppar på forumets medlemmar som bara försöker hjälpa till. Sansa dig ett par steg, drick lite kaffe och försök igen.
Skulle inte förvåna mej att du är en sådan dom skyller på brevlådan att den stod i vägen när du backade .
Nej Polos, jag har faktiskt aldrig backat på någonting och ännu mindre smitit från ansvar. Jag ska försöka redigera mitt inlägg och radera ordet skit och hoppas att din morgon blir lite bättre efter det 
Finns det platts för en trotoar strax utanför tomten?
Den kan markeras med kantstenar och fundera som det farthinder som inte skulle fungera.
Kombinera detta med ett par stadiga djupt förankrade och väl upplysta grindstolpar.
// Assar
Den kan markeras med kantstenar och fundera som det farthinder som inte skulle fungera.
Kombinera detta med ett par stadiga djupt förankrade och väl upplysta grindstolpar.
// Assar
Det förslag som jag tycker är bäst hittills är faktiskt att driva mot kommunen att få gatan enkelriktad. TS skriver ju att gatan är väldigt trång och jag får intrycket av att den inte är speciellt lång. (Det skulle vara intressant att se en satellit/flygbild över hur gatan ser ut.)
Det är faktiskt inte omöjligt att få igenom den typen av begäran. Min bror lyckades (tillsammans med ett par andra grannar) få igenom att deras gata helt spärrades av i ena änden, alltså att den blev en återvändsgränd. Motiveringen var att trafiken på den lilla grusvägen skulle öka kraftigt iom med att en förskola skulle byggas i dess ena ände. Nu spärrades vägen ca 50 meter från förskolan så all trafik tvingas köra in från den närmaste infarten och alla hus utom ett längs grusvägen slipper störas. Det hus som hamnade på "fel" sida om avspärrningen körde ändå in från den stora korsningen i nio fall av tio så de motsatte sig inte förslaget.
Det är dock fullständigt makalöst vad vissa gör för att slippa vända och köra några hundra meter extra när de ignorerat skylten för återvändsgränd. Vi har sett djupa hjulspår och märken från undereden i diket bredvid avspärrningen på vägen där folk så när har fastnat i sin strävan att slippa vända om. :sly:
Det är faktiskt inte omöjligt att få igenom den typen av begäran. Min bror lyckades (tillsammans med ett par andra grannar) få igenom att deras gata helt spärrades av i ena änden, alltså att den blev en återvändsgränd. Motiveringen var att trafiken på den lilla grusvägen skulle öka kraftigt iom med att en förskola skulle byggas i dess ena ände. Nu spärrades vägen ca 50 meter från förskolan så all trafik tvingas köra in från den närmaste infarten och alla hus utom ett längs grusvägen slipper störas. Det hus som hamnade på "fel" sida om avspärrningen körde ändå in från den stora korsningen i nio fall av tio så de motsatte sig inte förslaget.
Det är dock fullständigt makalöst vad vissa gör för att slippa vända och köra några hundra meter extra när de ignorerat skylten för återvändsgränd. Vi har sett djupa hjulspår och märken från undereden i diket bredvid avspärrningen på vägen där folk så när har fastnat i sin strävan att slippa vända om. :sly:
GPS-problematiken .. "vänta nu, hur hamnade jag på den här åkern?"Paxman skrev:Det är dock fullständigt makalöst vad vissa gör för att slippa vända och köra några hundra meter extra när de ignorerat skylten för återvändsgränd. Vi har sett djupa hjulspår och märken från undereden i diket bredvid avspärrningen på vägen där folk så när har fastnat i sin strävan att slippa vända om. :sly:
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 114 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 114 inlägg
Smalna av framför grinden med blomkrukor läs betong rör 60cm eller större.
Det räcker mer än väl med 2,2 meter mellan dom för att effektivt stoppa dom som är osäkra på hur man backar.
Det räcker mer än väl med 2,2 meter mellan dom för att effektivt stoppa dom som är osäkra på hur man backar.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Om TS kan tänka sig en grå färg på grinden så borde http://www.albedo100.se/albedo100-reflective-spray-permanent-metallic/ kunna hjälpa.
Tror inte jag kört en enda bil med ordentligt starkt backljus, men reflexfärg på grinden borde göra att det är tillräckligt ändå!
Sker de flesta påbackningarna på dagen eller natten? Är det dagtid lär inte belysning/reflex hjälpa.
Tror inte jag kört en enda bil med ordentligt starkt backljus, men reflexfärg på grinden borde göra att det är tillräckligt ändå!
Sker de flesta påbackningarna på dagen eller natten? Är det dagtid lär inte belysning/reflex hjälpa.
Om den har legat där i tre månader med spikarna uppåt så tror jag polisen förstår syftet. Särskilt om man går ut och flyttar på spikmattan när man själv ska in.
Dessutom är det kontraprodukivt. Man vill inte ha en sur bilist som står och byter däck framför infarten när man själv ska in. Risken är nog också stor att man får ett välförtjänt fälgkors i trynet, folk brukar inte uppskatta att få däcken saboterade.
Dessutom är det kontraprodukivt. Man vill inte ha en sur bilist som står och byter däck framför infarten när man själv ska in. Risken är nog också stor att man får ett välförtjänt fälgkors i trynet, folk brukar inte uppskatta att få däcken saboterade.