ja, någon gång måste man säga, -nu är det färdigt, så ock köket i vårt nybygge.

Ett helt "vanligt" IKEA kök med granitskivor. Undran har varit om det blev för mörkt med det svarta golvet, men det blev det inte.

IMG_1210.jpg

janwide
Snyggt! Grattis.
Nu kan du luta dig tillbaks och njuta. Innan nästa projekt ;o)

Jätte snyggt!

Vi har också tänkt sätta glaskakel 10x10 :) . Vad är det för glaskakel som ni satt? Gjorde ni hål själva för vägguttaget eller lämnade ni bort det? Hur kapade ni plattorna i hörnen?

T
Går att kapa glaskakel med vanlig kakelskärare och hålen gör man med en vinkelslip!

C
Shit vad snyggt med det blanka golvet till! Av ren nyfikenhet; tror ni det kommer bli svårt att hålla rent?

Tack för alla vänliga svar. Nu blev det inget hål i en platta, utan dosorna hamnade i 3 plattor, använde en gammal glasskärare med trissa, ritsade fram bitarna som skulle bort, och naggade av dem bit för bit med hovtången, inget presitionsjobb, men vägguttagen täcker ut en bit, samma med hörnen. Kaklet kommer från K-Rauta. De har 2 nyanser grönt, jag valde den ljusa. i kartongen är den vackrare än på väggen (tycker jag) så här skulle jag lagt ned lite tid på att provmåla väggen, eller färga fixet, för att få det lite mer grönt.
Upptill finns en kakellist (krom= från Biltema-

cheetah1 skrev:
Shit vad snyggt med det blanka golvet till! Av ren nyfikenhet; tror ni det kommer bli svårt att hålla rent?
Min mamma har bott här en vecka nu, och det har varit torkande av golvet varje dag, med tillhörande gnäll, om att ett sådant golv skulle jag inte vilja ha. Jo visst är golvet mottagligt av damm och smuts, i synnerhet nu på sommaren när dörrar står öppna, och man går ut och in. Jag får försöka reda ut vad som är bra att torka av graniten med. Men även ismaskinen i frysdörren är trams, men skall det vara häftigt, så får man stå ut med det.:blushing:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.