Håller på och ska färdigställa altanen och då ska jag bygga ett lågt men bredd trappsteg och den optimala höjden hade varit att använda en 120-regel i botten med 34 trall ovanpå. Tyvärr finns det ju bara AB-klassat virke i dom dimensionerna (åtminstone häromkring) så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

Om jag skapar en ordentlig bädd med makadam, kommer jag ifrån problemen att lägga AB direkt på mark då eller kvittar det? Om jag lägger lite plast mellan grus och regel, skulle det hjälpa?

Alltså om det håller i 10 eller 20 år spelar mindre roll, vid det laget har jag nog energi att göra om det isåfall men tänkte mest så det inte börjar ruttna redan efter ett par år om jag kör AB.

Alternativet är ju 95-stolpe men då blir det ju någon centimeter för lågt egentligen.

What to do? :D

• En nästan färdigställd träaltan med en måttband på och stenlagd grund runt omkring, intill en vit stentrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad är det värsta som kan hända? Det är ju ingen bärande konstruktion tre meter upp i luften som kan orsaka skada på folk och fä så det är bara att köra så där. Som sagt var så kan det värsta vara att du får svära lite om ett antal år och byta ut ett par reglar.
Sitter just och tittar ut genom fönstret på sommarstugan mot den lilla altanen på lillstugan och där la farsan trall direkt mot backen för 22 år sedan och det är ok fortfarande.

/Göran

• Gilla
berisen
  • Laddar…
Sharky58 Sharky58 skrev:
Vad är det värsta som kan hända? Det är ju ingen bärande konstruktion tre meter upp i luften som kan orsaka skada på folk och fä så det är bara att köra så där. Som sagt var så kan det värsta vara att du får svära lite om ett antal år och byta ut ett par reglar.
Sitter just och tittar ut genom fönstret på sommarstugan mot den lilla altanen på lillstugan och där la farsan trall direkt mot backen för 22 år sedan och det är ok fortfarande.

/Göran
Kloka ord, ibland kanske man inte behöver komplicera det hela mer än nödvändigt :) Tack för input!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.