Hej!

Vi ska lägga nytt golv och har hittat ett fint parkettgolv hos ett företag i Finland som heter Novafloor.
Nu har vi fått en offert och det visar sig att de tillämpar förskottsfaktura. Detta känns ju lite läskigt, då det handlar om en del pengar...

Nu undrar jag om någon annan här har köpt golv från dem och vad ni i så fall har för erfarenheter av företaget och även av golven givetvis?
 
Hej! Några år senare men undrar bara om ni någongång beställde från Novafloor? Vi tittar på det nu också men som sagt, att betala något i förskott känns inte så tryggt. Särskilt inte om de konkar. Tack på förhand!
 
M marre60 skrev:
Hej! Några år senare men undrar bara om ni någongång beställde från Novafloor? Vi tittar på det nu också men som sagt, att betala något i förskott känns inte så tryggt. Särskilt inte om de konkar. Tack på förhand!
Lite sent svar kanske men vi har beställt golv från dem., våren 2025. Betalade del av fakturan i förskott och resterande när de skulle skicka golvet. Har blivit väl bemötta och gett ett alltigenom seriöst intryck. Golvet är nu lagt och vi är mycket nöjda med det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.