vårt hus byggt 2006 med enstegstätad fasad fick 2014 ny tvåstegs fasad (efter fuktmätningar visat skyhöga värden i enstegstätad). Vi valde KNAUF P-märkta ventilerade fasadsystem, och fick av KNAUF en rekommenderad hantverkare. Vi var nog att dokumentera alla steg och material som användes vid renovering, allt enligt KNAUF systemanvisning.
Redan andra sommaren noterades sprickor i fasad (ytputsen), detta försökte de lösa genom att måla. Sprickor kvarstår. Under hösten 2016 kontaktade jag deras tekniska avdelning som kom och knackade hål (3 x 3cm) i utfasaden för att kontrollera putstjocklek och hur djupt vävförstärkning låg i putsen.

Efter 6 månader konstaterar KNAUF ett flertal fel i fasadmontage, jag erbjuds en lösning som endast är giltig om jag avsäger mig framtida garantikrav/anspråk på nuvarande systemlösning inklusive den åtgärd som erbjuds.
Hålet de gjort i fasaden är inget de åtgärdar sålänge jag inte accepterar ovanstående erbjudande.

Står ni i valet av fasadleverantör - Stryk KNAUF Danogips är mitt tips
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.