hej jag ska nota ett golv har tänkt att köpa ek parkett (plank) hur eller går det att nota detta är det ng som vet??
 
Det jag undrade var om det var ng som hade tips om hur man notade golvet själv
MVH Granberg
 
tja, det kan jag väl berätta... ;)

Skruva ek-tiljorna i golvet.

Fräs ut spår mellan tiljorna med hjälp av en handöverfräs.

Lägg en mjuk fog i mellanrummet som du fräst upp.

Plugga igen skruvhålen med träplugg.

Slipa hela kalaset.

Olja golvet.

Färdigt! :D

Återkom om du vill att jag ska vara mer preciserad.


 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.