galento
Hej,är det nån mer som varit med om detta: När vi köpte datorn var Norton Internet Security 2005 Antispyware edition installerad och vi kunde använda detta i 2 mån.Nu förnyade vi abbonemanget (460:- ) och efter det måste vi stänga brandväggen för att kunna ta emot och skicka e-post,det hände också något annat för det krånglar när datorn ska stänga av sig,tar lång tid och den svarar inte på nåt kommando.Har naturligtvis kontaktat Symantecs support och väntar på svar ang.detta.Nån mer som råkat ut för samma sak ?Som tur är kan man ju läsa sina mail från webben med sina lösenord tills det blir ordning på detta,men man förväntar sig inte att det ska bli krångel av ett så stort företag som Symantec och att sedan telefonsupporten tar 270:- per samtal i avgift OM problemet inte har att göra med deras produkt tycker jag är ruttet,det är ju inte lätt för vanligt folk att begripa sej på dessa grejer.

Jag har haft stora problem med Nortons brandvägg i flera installationer så därför har jag stängd av den. Jag har ändå en brandvägg i Window XP och i min Router. Det får räcka.

::) Har du provat att avinstallera programmet och sedan installera det igen? :-/

galento
Immobil skrev:
::) Har du provat att avinstallera programmet och sedan installera det igen? :-/
Hej,har haft lite funderingar på detta men tänkte vänta på Symantecs svar.Såg att det ligger en brandvägg i Windows XP som Granit999 skriver och det kanske går lika bra med den,men tycker väl att Symantec får fixa detta eftersom det är deras produkt.

Jag har för mig att symantecs brandvägg jobbar åt båda hållen dvs man kan sätta regler både på in och ut. MS brandvägg klarar bara in men räcker det så är den helt ok funktionsmässigt även om gränssnittet kanske inte är det smidigaste

Immobil skrev:
Nortons prylar kan vara dj-ligt krångliga att avinstallera!

Dom har ett speciellt program man får hämta ner för att avinstallera, men sista gången jag skulle ha det så låg sidan nere i över 4 veckor!!
Den kanse ligger nere än, fick programmet av en kompis istället!

galento skrev:
Hej,är det nån mer som varit med om detta: När vi köpte datorn var Norton Internet Security 2005 Antispyware edition installerad och vi kunde använda detta i 2 mån.Nu förnyade vi abbonemanget (460:- ) och efter det måste vi stänga brandväggen för att kunna ta emot och skicka e-post,det hände också något annat för det krånglar när datorn ska stänga av sig,tar lång tid och den svarar inte på nåt kommando.
Jag hade precis samma problem och jag hittade (hittar inte igen sidan nu :-[ )en sida som beskrev just detta och de tipsade precis som det "Immobil" säger Avinstallera !
Jag var tvungen att avinstallera ALLT som hade med Norton att göra och sedan installera om allt igen. Norton Fungerar "perfekt" :-/ efter detta.Jag kan surfa, skicka mail köra FTP-servers osv osv. Sedan kanske det är så att Norton INTE är min favvo men, smaken är som baken...

galento
Pust !! Fick svar från supporten idag och en länk så jag kunde hämta en fil som återställde standardregler i brandväggen och för programkontroll,nu verkar det funka som "vanligt".Det var överskådligt och bra instruktioner för en amatör som jag ;),tack gode Gud ;D

P
galento skrev:
Pust !! Fick svar från supporten idag och en länk så jag kunde hämta en fil som återställde standardregler i brandväggen och för programkontroll,nu verkar det funka som "vanligt".Det var överskådligt och bra instruktioner för en amatör som jag ;),tack gode Gud  ;D

Hmmm, vad har HAN med det att göra???
Tacka Bill Gates och Peter Norton istället. Det finns väl få människor som har lyckats att skapa så mycket inproduktiv syselsättning, givit upphov till så mycket frustration och slöseri med andra människors tid......?? >:(

Glömde jag att säga att jag arbetar med mjukvara..... 8-)

Sony och addobe?

/jobbar också med mjukvara

P
Glömde bort dom..... 8-) 8-)

galento
Hej,det var alldeles för tidigt att tro att detta var löst för nu krånglar brandväggen igen.
Samma problem,funkade nästan en vecka iallafall.Får se om supporten kan fixa det. >:( >:( >:(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.