639 läst ·
3 svar
639 läst
3 svar
Normkapsling Resi9 KV, infälld i träreglar.
Halloj,
Jag planerar att köpa en Resi9 KV, infälld, R9H10827. Enligt produktinformationen är den avsedd för montering i Ihålig vägg, och i instruktionsbladet beskrivs endast installation genom ingjutning eller montering i hål i väggen.
Jag har dock träreglar och ett installationsskikt med liggande 45-reglar. Det verkar finnas hål på baksidan som möjliggör fastskruvning direkt i en träregel, men eftersom detta inte specificeras någonstans blir jag osäker på om det faktiskt går. Jag vill ju montera centralen innan panelen.
Är det någon som har koll på om det funkar, och om inte, om det finns någon infälld variant från Schneider som är mer lämplig för montering i reglar? Helst en modell som finns tillgänglig hos Elbutik eller Conrad.
Jag planerar att köpa en Resi9 KV, infälld, R9H10827. Enligt produktinformationen är den avsedd för montering i Ihålig vägg, och i instruktionsbladet beskrivs endast installation genom ingjutning eller montering i hål i väggen.
Jag har dock träreglar och ett installationsskikt med liggande 45-reglar. Det verkar finnas hål på baksidan som möjliggör fastskruvning direkt i en träregel, men eftersom detta inte specificeras någonstans blir jag osäker på om det faktiskt går. Jag vill ju montera centralen innan panelen.
Är det någon som har koll på om det funkar, och om inte, om det finns någon infälld variant från Schneider som är mer lämplig för montering i reglar? Helst en modell som finns tillgänglig hos Elbutik eller Conrad.
Redigerat:
Håller med dig. Du har gjort din research.
Det framgår bara hur den monteras för ingjutning och för skivmontage. Inget om det går att skruva fast den i regelverk. Det var lite underligt.
Schneider gör bra grejer men de brukar ofta ha bristfälliga instruktioner. Man får höra av sig till den tekniska supporten då de inte lägger ut all information på webbsidan.
Det framgår bara hur den monteras för ingjutning och för skivmontage. Inget om det går att skruva fast den i regelverk. Det var lite underligt.
Schneider gör bra grejer men de brukar ofta ha bristfälliga instruktioner. Man får höra av sig till den tekniska supporten då de inte lägger ut all information på webbsidan.
Klicka här för att svara
