att ha tvåpolig brytning på alla enfas-belastningar (speciellt utomhus), så bryter man bort jordfelet när det uppstår. Och behöver då inte ringa elektrikern akut !

Så glad jag är att bilen som används varje dag är utrustad med dieselvärmare :cool:

Varmt och skrapfritt utan kablar rockar :D

Få se nu, Hager enpolig 10A, 45:-, Hager tvåpolig 10A 377:-.

Har du aktier i elmaterielindustrin Paulo1 eftersom du alltid tycker att man ska ha så dyra lösningar som möjligt!? ;)

Hur ofta har du upplevt att det blivit permanenta jordfel? Jag har aldrig gjort det!

En jfb för bara utomhus sedan vanliga dvärgar... då behövs ingen akutelektriker... Blir nog billigare...

Så tänkte jag också!

Jo... Har aldrig sett en villacentral med bara 2p-dvärgar...

Ja, ärligt talat, låter det inte lite hempul!:D:rolleyes:

(var bara tvungen)

Mikael_L
Kom ni ihåg tråden jag startade?
Då jag har en hel bunt tvåpoliga, och undrade om dom var vettiga att använda ... :D

Förutom att det verkar lite märkligt så tar det även dubbel plats!

Klart att det finns men det rör sig då oftast om speciella tillämpningar. Hemma i villan hos "Lasse i Stureby" är det inte speciellt vanligt! ;)

tallmilan skrev:
Såg på Blocket en central med bara två poliga (vad jag kan se)
[länk]
(med risk för att denna länk inte fungerar om några månader
säkert en norsk central

Floppman skrev:
Jo... Har aldrig sett en villacentral med bara 2p-dvärgar...
Har du aldrig varit i Norge? :)

pefo skrev:
Få se nu, Hager enpolig 10A, 45:-, Hager tvåpolig 10A 377:-.

Har du aktier i elmaterielindustrin Paulo1 eftersom du alltid tycker att man ska ha så dyra lösningar som möjligt!? ;)

Hur ofta har du upplevt att det blivit permanenta jordfel? Jag har aldrig gjort det!
Å andra sidan kostar en M-line bara 70-80 kr :P

Frågan är om tvåpoliga automater är lika dyra i Norge? Vad kostar de t.ex. i Julas katalog?

Rikard Ågren skrev:
Har du aldrig varit i Norge? :)
Nix!...

Allvarligt kör de två poliga brytare i Norge ?
Ja, allt är ju dubbelt så dyrt i Norge ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.