H Henri skrev:
Enligt fuktexpert från Polygon luktar det varken mögel eller fuktig impregnerad syll i provhålet. Det har inte heller varit problem med dålig lukt i huset trots att det luktar så starkt från isoleringen i hålet.
Har någon erfarenhet av att stark lukt faktiskt kan hållas i schack under golv?
Fick du nåt svar på vad det var som luktade? Misstänker att min takisolering luktar. Påminner om mögel och sätter sig i kläderna.

O Okänd skrev:
Fick du nåt svar på vad det var som luktade? Misstänker att min takisolering luktar. Påminner om mögel och sätter sig i kläderna.
Jag har inte mycket mer kunskap nu än tidigare vad som luktar från isoleringen i golvet. Om jag ska misstänka något så är det att den impregnerade syllen blivit fuktig och att impregneringen därför luktar. Det lär vara vanligt i 70-talshus.
Att det ändå inte luktar i huset beror på det undertryck som finns i golvet. Jag har lärt mig av Polygon att ha bra ventilation och då särskilt fokusera på den inkommande luften.
Jag ser att ditt problem i stället kan vara takisoleringen så du är väl inte hjälpt av detta.

• Gilla
Okänd
  • Laddar…
H Henri skrev:
Jag har inte mycket mer kunskap nu än tidigare vad som luktar från isoleringen i golvet. Om jag ska misstänka något så är det att den impregnerade syllen blivit fuktig och att impregneringen därför luktar. Det lär vara vanligt i 70-talshus.
Att det ändå inte luktar i huset beror på det undertryck som finns i golvet. Jag har lärt mig av Polygon att ha bra ventilation och då särskilt fokusera på den inkommande luften.
Jag ser att ditt problem i stället kan vara takisoleringen så du är väl inte hjälpt av detta.
Så du satte nya spånskivor å sen golvet utan att vida några åtgärder på lukten? Sitter i samma båt nämligen...

Caxa89
Jag vidtog inga andra åtgärder än att öka ventilationen i huset lite grand. Detta för att öka undertrycket som håller lukten från isoleringen i schack.

O Okänd skrev:
Har samma doft (troligtvis) från kattvinden. Blev du klokare?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.