21 099 läst ·
19 svar
21k läst
19 svar
Normalt att gammal isolering luktar?
Fick du nåt svar på vad det var som luktade? Misstänker att min takisolering luktar. Påminner om mögel och sätter sig i kläderna.H Henri skrev:
Jag har inte mycket mer kunskap nu än tidigare vad som luktar från isoleringen i golvet. Om jag ska misstänka något så är det att den impregnerade syllen blivit fuktig och att impregneringen därför luktar. Det lär vara vanligt i 70-talshus.O Okänd skrev:
Att det ändå inte luktar i huset beror på det undertryck som finns i golvet. Jag har lärt mig av Polygon att ha bra ventilation och då särskilt fokusera på den inkommande luften.
Jag ser att ditt problem i stället kan vara takisoleringen så du är väl inte hjälpt av detta.
Så du satte nya spånskivor å sen golvet utan att vida några åtgärder på lukten? Sitter i samma båt nämligen...H Henri skrev:Jag har inte mycket mer kunskap nu än tidigare vad som luktar från isoleringen i golvet. Om jag ska misstänka något så är det att den impregnerade syllen blivit fuktig och att impregneringen därför luktar. Det lär vara vanligt i 70-talshus.
Att det ändå inte luktar i huset beror på det undertryck som finns i golvet. Jag har lärt mig av Polygon att ha bra ventilation och då särskilt fokusera på den inkommande luften.
Jag ser att ditt problem i stället kan vara takisoleringen så du är väl inte hjälpt av detta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden