Jag har för 1 vecka sedan installerat en Norah 318 från 1952 i mitt kök. Jag laddar en Borö tank på 500liter med vv slinga på 10+15 meter och en laddomat 21. Har lite problem att reglera tempen i pannan bara. När man stänger tilluftsspjället för mycket så vill den börja poffa. Jag har anslutit panna i en murstock helsten som är ca 6 meter lång och har ett ruggigt drag. Kan det vara så att det är för mycket drag? Hur gör ni som eldar i sånna pannor? Ska man minska spjället bak på pannan också?

 
prova forum biobränsle istället där håller dom riktiga hardcore vedeldarna till ;D
 
Hej,

Alternativt kan du gå in på www.ctcvarme.se och maila dem frågor via deras kontaktformulär.
Det gjorde vi ang vår Norah 314 från 1950 och fick mycket god hjälp. De var bara glada och hjälpsamma när de hörde att deras gamla goding till kökspanna fortfarande används flitigt.

Den pannan de säljer är 99% likadan än (ändrades tydligen lite på toppen 1977 bara).

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.