Jag har för 1 vecka sedan installerat en Norah 318 från 1952 i mitt kök. Jag laddar en Borö tank på 500liter med vv slinga på 10+15 meter och en laddomat 21. Har lite problem att reglera tempen i pannan bara. När man stänger tilluftsspjället för mycket så vill den börja poffa. Jag har anslutit panna i en murstock helsten som är ca 6 meter lång och har ett ruggigt drag. Kan det vara så att det är för mycket drag? Hur gör ni som eldar i sånna pannor? Ska man minska spjället bak på pannan också?