Hej!

rev köket igår, så har dragit ner alla hyllor och kaklet. Har ju dammat lite av kaklet, slog till dom med en skruvmejsel så lossnade dom. Tänkte spontant att köket inte var från 1966 då huset byggdes så har väl inte tänkt alls på asbest eller nåt sånt när jag ”bara” rev hyllorna och lite kakel.

Fick en kommentar idag om att det ser konstigt ut på väggen; men jag vet inte alls. Hårt material, framförallt spackel ser det ut som. Bifogar en drös bilder om någon är påläst och kan hjälpa mig. Är alltså bara kaklet jag knackat bort

måste jag sanera lägenheten nu?

• Kök före renovering med bruna kakelplattor och träskåp samt inbyggnadsugn och diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med borttaget kakel och synligt spackel samt limrester i ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Närbild på en vägg där kakel har tagits bort, visande hårt material som eventuellt är spackel.
    Skapa konto
  • Vägg med avlägsnat kakel och exponerat spackel i ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Nedrivet köksvägg med rester av kakel och synligt spackel, ställer frågor om asbest.
    Skapa konto
  • Kök under renovering med borttaget kakel och hyllor, spackel på vägg, och rörledningar synliga.
    Skapa konto
BirgitS
Man kan inte se om det är asbest på bilder utan man behöver skicka in prov för analys för att veta säkert. Det är förstås möjligt att det har funnits kvar asbesthaltigt fix bakom kaklet.

• Gilla
Ironside
  • Laddar…
Testade du något? Vad fick du för svar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.