Hej
Rev ut ett skåp i tvättstugan nu och hoppas för allt i världen att det inte är asbest

• Närbild av vägg och kakel i tvättstuga efter att ett skåp rivits ut, med synlig bit av gammal tapet och spår av byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg och kakel i tvättstuga där ett skåp nyligen rivits ut, med eventuell misstanke om asbest i materialet bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glasfiber....

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Glasfiber....
Tack. Hur kan man veta?

RoTe
J Joppe11 skrev:
Tack. Hur kan man veta?
Ta ett prov och skicka på analys... Eller sluta ha asbestpanik om allt, funkar det med.

• Gilla
Grod4n och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ta ett prov och skicka på analys... Eller sluta ha asbestpanik om allt, funkar det med.
Vart då någonstans?

Vissa saker är ganska rimliga att "ha panik" om. Den där skiten är ingen walk in the park vet du säkert om

RoTe
J Joppe11 skrev:
Vart då någonstans?

Vissa saker är ganska rimliga att "ha panik" om. Den där skiten är ingen walk in the park vet du säkert om
Jag tänker inte hjälpa dig googla och jag får heller inte uppmana dig att göra det, men det finns massor av företag som gärna tar dina pengar mot en analys.

Man dör inte av lite asbest, men det vet du säkert, det är LÅNGVARIG exponering som är farlig.

Glasfiberväv.

• Gilla
Joppe11
  • Laddar…
J Joppe11 skrev:
Vart då någonstans?

Om man försiktigt tar ner en tapet med mask och god ventilation är det inte ett problem.
Dom som tagit skada av asbest har främst jobbat i t ex Limhamns asbestfabrik i många år utan skyddsutrustning.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Tänk va skönt om vi kunde få bukt med svenskens asbestpanik nån gång.

Ser ut som glasfiber. Vad får dig att misstänka asbest?

• Gilla
Joppe11
  • Laddar…
Dial_595 Dial_595 skrev:
Ser ut som glasfiber. Vad får dig att misstänka asbest?
Ingen misstanke men huset är från senare 1970-talet.
Vill bara vara på den säkra sidan eftersom det inte är mitt område. .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.