1 721 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
nöden, uppfinningens moder
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Lustigt Pernitta, häromdagen köpte jag en gammal Incabandslip som fungerar just på det sättet, fast man sätter borrmaskinen på en axel på sidan av bandslipen. Jag köpte den för att jag var så nyfiken på hur det skulle fungera, och det fungerade över all förväntan. Kul grej att börja med i alla fall.
Snickarboden föreslår en Hitachi, och det blir nog en sådan på måndag, eftersom jag vill ha en "mobil" maskin.
Den gamla Skilen har jag haft i kanske 25 år, och det var en bra maskin, exempelvis har jag aldrig bytt den tandade remmen, och den gör fortfarande tjänst i mitt hempul, tidigare visat. Slipade bl.a. borr tidigare ikväll, och det gick alldeles utmärkt.
per
Den gamla Skilen har jag haft i kanske 25 år, och det var en bra maskin, exempelvis har jag aldrig bytt den tandade remmen, och den gör fortfarande tjänst i mitt hempul, tidigare visat. Slipade bl.a. borr tidigare ikväll, och det gick alldeles utmärkt.
per
Tack för det vänliga omnämnandet. Att jag ofta återkommer beror på flera saker, främst att jag tycker om träarbete, gillar att fotografera, att skriva, och kanske framför allt, tänka ut olika lösningar, och då spelar det ingen roll vilket område det handlar om. Det var genom den senare verksamheten som jag försörjde mig under många år. Och det gick bra! om jag får skryta lite.
Och numera har jag gott om tid mellan passen av barnbarn.
per
Och numera har jag gott om tid mellan passen av barnbarn.
per
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ok, det var lustigt. Den fungerade utmärkt med borrmaskinen också. Det medföljde montagetvingar för bord, så den är till för både rörligt och stationärt bruk.
Klicka här för att svara