Jag lägger om ett uthustak med begagnat tegel, men jag ska ersätta den gamla ruttna nocktäckningen i trä med nocktegel. När jag bläddrar igenom olika bilder på nockavslutningen här och på andra ställen, förekommer både att yttersta nockpannan ligger över vattbrädan/-plåten och tvärtom. Oavsett vilket så blir det ju en vinkel där diverse nederbörd och bös kan blåsa in. Är det något som är mer rätt? För-/nackdelar med respektive? Någon som har bilder på bra lösningar?