K knipo skrev:
Var köpte du yxan?
Jag köpte från Vipukirves webbshopp, men ser att jag hade lite bråttom och köpte ”budgetmodellen” med trähandtag. Den kostar €89, original €160. Jag uppgraderar min order.

Då har de sänkt priset kraftigt.
Vi betalade lite över 2000 för vår. Iofs väl värda pengar...

P Pontstone skrev:
Då har de sänkt priset kraftigt.
Vi betalade lite över 2000 för vår. Iofs väl värda pengar...
Vi får se. Jag har tilläggsbetalt nu. Känns ju sådär att köpa en budgetvariant .. :)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det här är ju både OT, och "det var bättre förr-gnäll", men var inte osten mindre klibbig förr? :thinking:
Det är som med furu. Osten var segvuxen förr, inte som de här skitostarna de stressar fram nuförtiden. ;)

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är som med furu. Osten var segvuxen förr, inte som de här skitostarna de stressar fram nuförtiden. ;)
En alternativ förklaring är naturligtvis att förpackningarna är bättre nuförtiden och att ostarna därför inte hinner torka ut innan de nåt köksbordet.

Lite som med gnället på produkter som inte längre håller måttet utan går sönder så fort garantitiden är slut och att man därför gjorde bättre saker förr. Sanningen är ju att man ville men inte kunde göra saker som gick sönder vid garantitidens slut förr. Dvs baksidan av att ingenjörskonsten gör framsteg.

Vrickade kommentarer är bästa sorten :)
- Men vi behöver flera "udda verktyg man inte visste fanns" i denna tråd !

• Gilla
Warleod
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.