1 233 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
NIBE
Jag har 730. Skillnaden är arr 730 har elektrisk avfrostning men har samtidigt inget expansionskärl för elementetvattnet, något som oftast är onödigt att ha, men kan vara bra att kolla upp om man behöver. Sen går 750 att koppla in till fler dockningsbara alternativa värmekällor. Prestandamässigt är de likvärdiga dock med liten fördel till 730.
750 är ca 6000:- dyrare och är några år på nacken medans 730 är av något senaste modellen.
750 är ca 6000:- dyrare och är några år på nacken medans 730 är av något senaste modellen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
730 är som sagt lite nyare, effektivare och billigare.
750 har möjlighet att docka förvärmning av tilluft. (Om man vill slippa kallras från friskluftsventilerna) Med 730 får man lösa det med en extern kanalvärmare.
Överväg om du inte ska ha FTX och luft-vatten värmepump istället. (Energisnålare, bättre ventilation och komfort, men lite dyrare)
750 har möjlighet att docka förvärmning av tilluft. (Om man vill slippa kallras från friskluftsventilerna) Med 730 får man lösa det med en extern kanalvärmare.
Överväg om du inte ska ha FTX och luft-vatten värmepump istället. (Energisnålare, bättre ventilation och komfort, men lite dyrare)
Klicka här för att svara