V Vector skrev:
Jag tror inte att det sitter något smutsfilter i pannan utan det är bara den som ska sitta mellan innerdel å utedel. För att komma till meny 9 är att du går in i menyn 8.1.1 å ändrar från normal till service. Då ska du komma vidare.
Tack för hjälpen, testar att rengöra filtret jag skickade bild på, hoppas den löser problemet

Nu har det fungerat sen igår utan hp larm, värmen och varmvatten är som det ska, kan någon förklara vad blixtsymbolen är? Vad den betyder

V Vector skrev:
Jag tror inte att det sitter något smutsfilter i pannan utan det är bara den som ska sitta mellan innerdel å utedel. För att komma till meny 9 är att du går in i menyn 8.1.1 å ändrar från normal till service. Då ska du komma vidare.
Hej igen, nu får jag lp larm istället, går jag till pumpen så har den bildat ett ganska tjockt lager is, vad kan det bero på?

G Glx_s7 skrev:
Hej igen, nu får jag lp larm istället, går jag till pumpen så har den bildat ett ganska tjockt lager is, vad kan det bero på?
Var är isen? I eller under?

G gmogmo skrev:
Var är isen? I eller under?
I hela "kondensorn" bakom pumpen, ca 2cm is

G Glx_s7 skrev:
I hela "kondensorn" bakom pumpen, ca 2cm is
Hur länge har den varit där?

G gmogmo skrev:
Isen? Bildas rätt fort, tog nån dag bara, lp larm och massa is, efter jag hällt lite vatten så börja fläkten snurra igen och pumpen igång oxå, kan jag på nått sätt genom inställning ändra lite me avfrostningstiden?

G gmogmo skrev:
Här har du en bild, baksidan på pumpen, kollar du på andra bilden där man kan starta avfrostningen manuellt så är det nått konstigt där, ändrar jag till JA, så ändras den till NEJ direkt efter jag tryck på bekräfta pil knappen

• Baksidan av en pump med ett galler, sladd, och snö på marken, en gul hink syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Baksidan av en pump med display som visar "Nej Aktivera avfrostn." och klockan 18:14. Några knappar och en ratt syns under displayen.
    Skapa konto
Redigerat:
G Glx_s7 skrev:
Antingen fyrvägsventilen eller gasbrist känns väl som möjliga alternativ

V Vector skrev:
Antingen fyrvägsventilen eller gasbrist känns väl som möjliga alternativ
och de me den manuella avfrostningen? Vf ändras den direkt till NEJ efter jag lagt på JA

G gmogmo skrev:
Är det normal temp för förångaren?

• Digital display som visar förångartemperaturen 62,4 °C.
    Skapa konto
Nä kanske givarfel. förångaren bör inte bli 62.4 plusgrader

T
G Glx_s7 skrev:
Är det normal temp för förångaren?
Nej, du behöver sannolikt en ny givare 😶

Kan den felaktiga givaren som visa dom höga temperaturerna göra så det blir isbildning bakom pumpen?

T
G Glx_s7 skrev:
Kan den felaktiga givaren som visa dom höga temperaturerna göra så det blir isbildning bakom pumpen?
Absolut, visar givaren en för hög temperatur så kommer aldrig utedelen att gå in i avfrostningsläget

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.