234 läst ·
3 svar
234 läst
3 svar
Nibe vp s735
Hej,
Jag har en villa utanför Gnesta med en Nibe S735 frånluftsvärmepump som installerades för cirka 14 månader sen. Vi upplever imma i badrummet vid dusch och när vi testade med papper mot frånluftsventilen så sög den inte tillräckligt. Installatören mätte inte luftflödet vid installation och vi misstänker att frånluftsflödet är för lågt. Bodde installatören mätta det ?
Jag har en villa utanför Gnesta med en Nibe S735 frånluftsvärmepump som installerades för cirka 14 månader sen. Vi upplever imma i badrummet vid dusch och när vi testade med papper mot frånluftsventilen så sög den inte tillräckligt. Installatören mätte inte luftflödet vid installation och vi misstänker att frånluftsflödet är för lågt. Bodde installatören mätta det ?
Produkter som diskuteras: "Gnesta"
Fönsterpensel 35 mm svinborst Gnestapenseln
Perfekta penseln för fönstermåleri
415 kr inkl moms
Läs mer
Sällan som att installatören är både rörmontör och ventilatonsmontör. Men visst kanske han skulle rekommenderat en mätning av luftflödena. Det är ju därifrån vp får sin energi. Ju mer samspel det är mellan luftflöden å vp ju mer går den på kompressor istället för elpatron
HejNibe S735 installerad i augusti 2024 av en auktoriserad installatör.K krambriw skrev:
Jag upplever problem med frånluften – luftflödet är lågt (159 m³/h vid 48 % fläkt) och frånluftsdonen suger knappt (testat med A4-papper).Vet ej hur man gör det?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden