Hej! Jag har precis flyttat in i mitt hus. Jag har en Nibe RVP 32 men har ingen koll på hur den ska vara inställd. Och hur man då kanske kan optimera den i dessa tider… skickar med bilder på hur den ser ut idag och bilder tagna kl 9:26… med tanke på tiduret. ser över byte av pump men som alla vet så är det ju inte gjort i en handvändning. Har även en luftvärmepump som stöttar. Tips och idéer mottages med största tacksamheten/// från ensamstående mamma som ska överleva vintern

• NIBE RVP32 värmeregulator med justerbara rattar för temperatur och tid monterad på vit vägg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NIBE RVP 32 temperaturregulator med justeringsratt inställd mellan sol- och månsymboler, skala från -4 till 4.
    Skapa konto
  • Termometer och manometer monterade på rörsystem, visar temperatur och tryck.
    Skapa konto
  • Närbild av en anslagstimer med analoga urtavlor och inställningsmarkörer.
    Skapa konto
Manual för inställning av rumstemperatur med reglage och diagram på NIBE värmepumpssystem.
Skapa konto

Maximal besparing uppnås om du vrider ratt A till andra läget (medurs), då kommer cirkulationspumpen stanna under på uret vald tid. Påverkar givetvis innetemp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.