God morgon,
Min NIBE F750 har plötsligt slutat värma vårt vatten. Se bifogad bild.
För info hade jag för två veckor sedan en tekniker på besök som servade pumpen. Han bytte då ut ett läckande expansionkärl. Oklart om det skulle kunna ha något med det kalla vattnet att göra, men så är det nämnt.
Har ni tips på var jag ska felsöka? Vad ska jag leta efter?
Tack för hjälpen.
Min NIBE F750 har plötsligt slutat värma vårt vatten. Se bifogad bild.
För info hade jag för två veckor sedan en tekniker på besök som servade pumpen. Han bytte då ut ett läckande expansionkärl. Oklart om det skulle kunna ha något med det kalla vattnet att göra, men så är det nämnt.
Har ni tips på var jag ska felsöka? Vad ska jag leta efter?
Tack för hjälpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
A Aekhold skrev:God morgon,
Min NIBE F750 har plötsligt slutat värma vårt vatten. Se bifogad bild.
För info hade jag för två veckor sedan en tekniker på besök som servade pumpen. Han bytte då ut ett läckande expansionkärl. Oklart om det skulle kunna ha något med det kalla vattnet att göra, men så är det nämnt.
Har ni tips på var jag ska felsöka? Vad ska jag leta efter?
Tack för hjälpen.
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu fick jag ett nytt larm jag aldrig sett innan: Inverter fel (420).
Det verkar på något vis vara kompressorn som bråkar. För att slippa duscha i kallvatten imorgon har jag nu slagit om driftläget till ”endast tillsats” och därmed verkar temperaturen på vattnet sakta öka.
Det verkar på något vis vara kompressorn som bråkar. För att slippa duscha i kallvatten imorgon har jag nu slagit om driftläget till ”endast tillsats” och därmed verkar temperaturen på vattnet sakta öka.
Klicka här för att svara