Hej!
Har en Nibe 730 som har börjat krångla. När kompressorn och elpatron körs så orkar den inte värma varmvattnet i berederaden mer än till max 37-38 grader. Det skumma är om jag stänger av kompressorn och bara kör tillsats, ja då går varmvattnet i beredaren till normaltem typ 50 c. Märkligt - så något knasigt med kompressorn?
Problem nr 2 är att värmen stannar i vattenberedaren och går inte ut i rummen alls.. vilket resulterar i att vi har 15 grader inomhus brr. Jag svårt att tolka värdena men ser att framledningen och returledningstempen ofta inte skiljer sig åt något (se bild)
Någon kvalifcerad gissning vad det kan vara?
Hade en helt värdelös tekniker på plats som sa typ allt ser ut att funka bra, de är nog bara för det är 10 minus ute, utan att reflektera över att en värmepump borde kunde värma högre än 12 grader inomhus en kall vinterdag...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder