Hej,

Försöker uppgradera mjukvaran på min F370 och har laddat ner filen från NIBE's hemsida.
Men när jag sätter in USB stickan händer ingenting, den meny som skall visas dyker aldrig upp.

Testade lägga in mjukvaran på ett annat USB minne men får samma problem även med den.

Har någon haft liknande problem med sin värmepump?
 
Redigerat:
Formatera stickan som FAT32.
Välj gärna en så liten sticka som möjligt. Jag har själv kört med SanDisk Cruzer Edge 4GB som funkar alldeles utmärkt.
 
S stugan_i_skogen skrev:
Formatera stickan som FAT32.
Välj gärna en så liten sticka som möjligt. Jag har själv kört med SanDisk Cruzer Edge 4GB som funkar alldeles utmärkt.
Tack för snabbt svar!

Jag har en 32GB (Sandisk Ultra 3.0) och en 16GB (Sandisk Cruzer U) , båda formaterade med FAT32 men ingen av dom fungerar tyvärr, har nog inga mindre stickor än så.

Men det kanske är storleken på USB minnet som är problemet då?
 
E eplusg skrev:
Tack för snabbt svar!

Jag har en 32GB (Sandisk Ultra 3.0) och en 16GB (Sandisk Cruzer U) , båda formaterade med FAT32 men ingen av dom fungerar tyvärr, har nog inga mindre stickor än så.

Men det kanske är storleken på USB minnet som är problemet då?
Jag har kört med större stickor (64GB) som funkat också, men likt en papegoja upprepade jag nibes rekommendationer.

Jag hade problem att få den att hitta stickan. Plötsligt en gång så bara funkade det och har funkat sedan dess. Prova att starta om pumpen (stäng av)?
 
S stugan_i_skogen skrev:
Jag har kört med större stickor (64GB) som funkat också, men likt en papegoja upprepade jag nibes rekommendationer.

Jag hade problem att få den att hitta stickan. Plötsligt en gång så bara funkade det och har funkat sedan dess. Prova att starta om pumpen (stäng av)?
Testade stänga ner pumpen men det gjorde ingen skillnad. Jag låter det gå ett tag så får vi se om den vaknar till liv av sig själv :)
 
Jag har samma problem. Kom du på något smart trick till slut?
 
R riktigadavid skrev:
Jag har samma problem. Kom du på något smart trick till slut?
Tyvärr inte, var i kontakt med NIBE supporten men fick goddag yxskaft svar.
Men jag kikade på vad senare firmware hade åtgärdat och det fanns ingenting vettigt så jag gav upp.
 
Blixz Blixz skrev:
Nyare USB minnen har GPT partition tabel.
Nibe klarar bara gamla typen MBR.
Se [länk] för att göra om USB minnet till MBR och formatera det sedan till FAT32 så kommer det fungera. :)

Mvh,
IT supporten.
Hej,

Hittar inte alternativet MBR i Windows 11 men provade att formatera som FAT32. La på filen och äntligen reagerade min F730 när jag satte i USB-minnet, ett äldre 4 GB Kingston.

Stort tack för tipset IT-supporten :-)
 
  • Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.