Hej,
Har en NIBE f370 där jag tidigare har gått in i meny 4.7 för att ställa in till och frånfstum samt effekt av semesterinställning.
Nu finns inte längre möjlighet att ange till och fråndatum samt fj heller från/till av semesterfunktionen.
Kan dock ange måltemp för innehavare, varmvatten av och på samt fläktnivå för senesterinställningen.
Jag har dubbelkollat mot instruktionsboken och 4.7 skall vara rätt menyval.
Vad jag har gjort med pumpen sedan jag dust var i denna meny är: justerat kurva och bryt, aktiverat inomhusgivare och påverkan.
Är det fler som saknar samma som jag i meny 4.7?
Har Nibe tryckt ut en uppdatering av mjukvara (har NIBE Uplink)?
Tacksam för hjälp.
Har en NIBE f370 där jag tidigare har gått in i meny 4.7 för att ställa in till och frånfstum samt effekt av semesterinställning.
Nu finns inte längre möjlighet att ange till och fråndatum samt fj heller från/till av semesterfunktionen.
Kan dock ange måltemp för innehavare, varmvatten av och på samt fläktnivå för senesterinställningen.
Jag har dubbelkollat mot instruktionsboken och 4.7 skall vara rätt menyval.
Vad jag har gjort med pumpen sedan jag dust var i denna meny är: justerat kurva och bryt, aktiverat inomhusgivare och påverkan.
Är det fler som saknar samma som jag i meny 4.7?
Har Nibe tryckt ut en uppdatering av mjukvara (har NIBE Uplink)?
Tacksam för hjälp.
Så här ser min meny ut jmf med instruktionsboken
LÖST
det var så att ”Smart price adoption”/“smarta hem” aktiverat gör så att schemaläggning inte funkar.
Bara stänga av så funkade det igen.
det var så att ”Smart price adoption”/“smarta hem” aktiverat gör så att schemaläggning inte funkar.
Bara stänga av så funkade det igen.
Detta funkade för mig också pa en Nibe 730.
Tror ni att man sparar mer på att sätta på semesterläget än smart price adoption? Tänkte dra ner tempen till 18 grader, fläkten på runt 30% och stänga av varmvattnet.
Det går sätta den i away-läge samtidigt som man har smart price adaption men lite osäker på hur det skiljer sig från semesterläget.
Det går sätta den i away-läge samtidigt som man har smart price adaption men lite osäker på hur det skiljer sig från semesterläget.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden