M Mitchel skrev:
Det är samma ... jag har inte ändrat något
Om det är som du säger att du har varmvatten på ekonomi så skall toppen ej över 50°.
Ring nibe support?

• Gilla
Mitchel
  • Laddar…
T
Hur beter sig värmepumpen om du stänger av Smart Price Adaption? :thinking:

T tobbetk skrev:
Hur beter sig värmepumpen om du stänger av Smart Price Adaption? :thinking:
Det som jag märkte är att varmvatten på meny brukar visar mellan 60- 67 under dagen och det tar dygn innan det går upp till 70. Men jag kan prova stänga SPA och uppdaterar här imorgon

M Mitchel skrev:
Det som jag märkte är att varmvatten på meny brukar visar mellan 60- 67 under dagen och det tar dygn innan det går upp till 70. Men jag kan prova stänga SPA och uppdaterar här imorgon
Här är resultatet när SPA stängs av ett dygn. Varmvatten i meny är 68.7 grader

• Skärm med tekniska data för värmesystem, inkluderar temperaturer och strömvärden, på svenska, visar låg batteriprocent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja nått är uppenbart fel om du har ekonomiläge på varmvatten.
Ring nibe/tekniker.

T
Testa att fylla på tryck och lufta yttermanteln:thinking:

davveno1 davveno1 skrev:
Ja nått är uppenbart fel om du har ekonomiläge på varmvatten.
Ring nibe/tekniker.
Uppdatering: Jag haft kontakt med Nibe support som också tyckte att det var konstigt att BT7 visade över 70grader trots att det var på ekonomiläge. De rekommenderade att vi kontaktar lokala nibe installatör. Så vi haft installatör hemma hos oss och han upptäckte att det var en bugg i system pga mjukvara uppdatering vilket gjorde att tillsatsen körde 24/7 sedan förra året. Så har återställde till tidigare version 8816R2 och nu fungerar det. Kwh har gått ner otroligt mycket och varmvatten är nu på 44- 55 och cirka 60 när periodisk höjning kör. Han sa att vi inte ska uppdatera det alls ‍:thinking:.

Skönt att ni hittade felet!

• Gilla
Husmus54321 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.