R134a:
Hur kan det vara svaret på vilken av 1255-12 eller 1255-16 man skall välja? Har du läst tråden?

• Gilla
useless
  • Laddar…
Därför att jag skruvar i Nibe mer eller mindre varje dag, och vet att 1245-8 är en problemfri modell. 1255-12 och 16 har racklat en hel del, bor du i stan eller närheten av samhälle, så är de väl ok, men bor du på landet så skulle jag inte ta 1255.
Alla gör som de vill, ger bara rekommendationer utifrån det jag upplever via jobbet. Då får jag säga att 16kw har krånglat mindre än 12 kw.

Har man inte löst problemet med inverters som inte tål variationer på nätspänningen? Det har ju varit ett känt problem i flera år, så nysålda pumpar borde väl vara lite robustare konstruerade?

Det är möjligt, men inget jag hört, eller märkt. Det har varit något inv byte även på 730 senaste månaderna

sunnis
Jag kör med timavtal och smart price på min F730. Ingen magisk funktion, men den är ställbar i ett antal steg så det är ju bara att prova sig fram vad som fungerar.

DonPablo R134a skrev:
Därför att jag skruvar i Nibe mer eller mindre varje dag, och vet att 1245-8 är en problemfri modell. 1255-12 och 16 har racklat en hel del, bor du i stan eller närheten av samhälle, så är de väl ok, men bor du på landet så skulle jag inte ta 1255.
Alla gör som de vill, ger bara rekommendationer utifrån det jag upplever via jobbet. Då får jag säga att 16kw har krånglat mindre än 12 kw.
Dina synpunkter om att "bo i stan/på landet" noteras och uppskattas. Jag fattar!

Men nu gäller frågan S1255 specifikt valet mellan S1255-12 och S1255-16. Om det finns bättre alternativ är det så klart intressant. Helt klart! Men 1245 har inte samma egenskaper som S1255. Så att 1245 är problemfri hjälper inte just i valet mellan S1255-12 och S1255-16. Det är min poäng.

S1255 och F1255 har vad jag förstått väldigt få, om ens någon, vitala komponenter gemensamma. Då säger inte erfarenhet av skruvande i F1255 så mycket. S1255 är ju ny och det är en viss osäkerhet. Det är en aspekt. Men rimligen har man bytt till driftsäkrare komponenter i förhållande till F1255. Vad är din erfarenhet där?

S1255 är ganska ny, har det varit onormalt med fel på dem?
Hur många S1255-12 resp S1255-16 har du skruvat i?

Inte någon av s modellerna, och ja s och f har en hel del komponenter som är lika, bland annat invertern!
Lycka till med ditt pumpval, det blir säkert bra i slutändan, huvudsaken du är nöjd.

Tack!(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.