Hej,

Såg att jag ligger lite lägre på trycket i systemet än tidigare. Ska lufta slingan på övervåningen (har gjort undervåning). Borde jag göra en åtgärd om trycket ej ökar? Tillföra vätska i systemet?

Har bergvärme. Nibe F1245 och golvvärme på båda våningarna.

Tack på förhand!

Expansionskärl och tryckmätare för värmesystem med kopparledningar på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Fyll på till 1 bar innan luftning, håll koll på manometern under luftningen så trycket ligger kvar , den ska stiga saaakta upp, på sommaren kan trycket minska till 0,6 bar men gör inget, det är vattnet som kallnar och blir mindre i volym, vatten går inte att komprimera
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.