Vi har en Nibe F1245 installerad 2014. På senare år har jag märkt att den då och då under nattetid till synes vilar under några timmar. Det inträffar med några veckors intervall och temperaturen sjunker markant under natten men sedan kör den igång igen.
Vet någon om detta är normalt eller har jag anledning att vara orolig?
Jag lägger upp en skärmdump från vår larmapp som visar inomhustemperaturen.
Vet någon om detta är normalt eller har jag anledning att vara orolig?
Jag lägger upp en skärmdump från vår larmapp som visar inomhustemperaturen.
du får inget meddelande heller på skärmen om du går in på infomenyn? en gubbe med en skiftnyckel? Man går in på info/serviceinfo, då kan det finnas meddelande om hög kondenosr in, eller hög kondensor ut eller annat meddelande
typ
larm 181 Periodiskhöjning nådde inte stopptemperaturen under fem timmar (Endast information)
typ
larm 181 Periodiskhöjning nådde inte stopptemperaturen under fem timmar (Endast information)
Nu har jag kollat och det var precis som du tipsade om, det meddelandet fanns angående angående periodisk höjning.DonPablo skrev:
du får inget meddelande heller på skärmen om du går in på infomenyn? en gubbe med en skiftnyckel? Man går in på info/serviceinfo, då kan det finnas meddelande om hög kondenosr in, eller hög kondensor ut eller annat meddelande
typ
larm 181 Periodiskhöjning nådde inte stopptemperaturen under fem timmar (Endast information)
Nu vet jag vad det handlar om, sen får vår installatör kolla vad det kan bero på.
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara

