Missade helt larmet om hög kondensor. Vilken hastighet du har på cp vid värme drift påverkar inte hur bra den gör vv. Du har hög framledning samt retur temp men vv tempen är fortfarande ganska låg jag gissar på att du har luft i slingan som värmer vv. Lyft av fronten och lufta slingan så kanske det blir bättre.

Får väl kolla det en extra gång då. Men installatören luftade ju av allt väldigt noga han var här senast så jag tror faktiskt inte det finns luft någonstans...

Gällande hastighet på CP så är det ju i viloläge som jag har ändrat den till 100%.

Men jag tänker att om jag har för hög cirkulation, så blir returvärmen för hög pga det. Och därför kan det bli Hög kond in? Är det så?

Det är möjligtvis lite för hög hastighet vid vv beredning men tror inte larmet kommer av det för vv tempen är låg då borde det funka utmärkt ändå. Kör du inte med automatisk hastighet vid vv beredning ?

Jo, såhär ser det ut:
Display på värmepump som visar inställningar för pumpens hastighet och värme, med 100 % markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förlåt att ja hoppar in å inte läst alla inlägg men vid vilka tempraturer är start och stopp när den gör varmvatten. Med tanke på hög kondensor varningen å när den gör varmvatten går den upp i stopptemp då innan den stannar

Digital display för varmvatteninställningar med temperaturvärden för ekonomi, normal och lyx.
Skapa konto
Digital display av en varmvattenberedares inställningar med temperaturvärden på svenska.
Skapa konto

Är det någon merstans bakom fronten man ska lufta än denna? Är det bara att skruva och låta det rinna ut eller skall jag trycksätta på något vis innan jag luftar?:
Värmepumpens inre med tryckluftsventil och displayenhetskontroll.
Skapa konto

Här nere finns också någon sorts ventil, är det något jag kan lufta?
VVS-detaljer inuti skåp: kopparledningar, ventil och sladdar, med fråga om luftning.
Skapa konto

Det är den övre ventilen du ska lufta på bara att öppna och se om det kommer luft eller vatten.

hög kondensor in vid vv körning tyder på igensatt slinga i vv-beredaren, eller för högt inställda vv värden, eller att cirkpumpen går för fort. cirkulerar det snabbare, så hinner den inte lämna av värmen i beredaren, utan får tillbaka det varma vattnet och löser på hög kondensor in, kompressorn stannar även när bt12 kondensor ut når 65 grader.

Vad står det i meny 2:2, ekonomi, normal eller lyx

Ok, jag har ju som sagt satt CP på 100% i vänteläge som du ser på bilden lite högre upp.
Så om jag drar ner denna till kanske 50% bör det bli bättre?

V Vector skrev:
Vad står det i meny 2:2, ekonomi, normal eller lyx
Normal

S smurfen72 skrev:
Det är den övre ventilen du ska lufta på bara att öppna och se om det kommer luft eller vatten.
Kommer bara vatten, ingen luft!

Normal... då ska vv starta vid 44 grader å stanna vid 50. Å som jag fattar så verkar inte den komma upp till den stopptempraturen överhuvudtaget. Å kommer den inte upp i stopptempraturen så kommer ju den ju snart försöka att göra vv igen å då är det ju ingen värmeproduktion å ingen cirkpump som går mot värmen så den får ju "starta om" när det då flyttar över för att göra värme igen.

C crazytok skrev:
Kommer bara vatten, ingen luft!
Hur gammal är vp ? Har du eget vatten så det kan finnas risk att slingan satt igen sig ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.