65 875 läst ·
243 svar
66k läst
243 svar
NIBE 1245 - optimera inställningar
Måste vara nått speciellt vattten som gör att dom sätter igen sig Nibe har ju slingladdad beredare drygt 10 år nu och Thermia hade dom före och är vad jag hört rätt ovanligt att dom sätter igen sig hörde om det första gången för kanske 1 år sen.
Det lägger sig som en hinna på slingan som gör att värme återgivningen inte blir det bästa. Var på en igår som vi spolade och rengjorde så gott det går. Har gjort ett antal över åren i vad vi vet så har det funkat bra att rengjöra. Har sett att dom som har eget vatten ligger i större utstäckning i riskområde men vi har även fått spolat dom med kommunvatten. Ja.... det är en tankevurpa av nibe med denna konstuktion men vad gör inte tillverkarna för att krama ur dom sista litrarna varmvatten för att vara bäst i klassen.... och ja, vi sätter sen ett björnfilter för att det inte ska upprepas
Ja.. det lägger sig på slingan inuti beredartanken så för att få bort det så töms tanken ock spolas genom vv rör med högtrycktvätt med rörrensarslangen. Ner med slangen å runt runt upp å ner. Töm beredare igen, brukar ha vanlig trädgårspump. Å sen på't igen å töm igen. Det är så att slingan är av typ som dräneringsrör å då läggs det på de ytorna. Vi har bråkat med nibe om det men dom hänvisar bara till att husägare får påtala det för det kommunala vattenbolaget... å hur lätt är det att få rätt där.... eller hos nibe för den delen
Kommer hit en servicetekniker på måndag. Får se vad han säger om det...
Jag hoppas att han har kunskap nog för att kunna avläsa loggfiler så han kan se det ni ser!
Föresten, vilket program använder ni för att läsa loggfilen?
Jag hoppas att han har kunskap nog för att kunna avläsa loggfiler så han kan se det ni ser!
Föresten, vilket program använder ni för att läsa loggfilen?
