56 601 läst ·
79 svar
57k läst
79 svar
Ni som nyligen renoverat badrum på 3-4m2
Himmelsfararen skrev:
Ja, att överleva på 400/h som hantverkare är lite. Lantmäteriet tar 1100 för lantmätare och 1800 för kvalificerad lantmätare. Redovisningskonsult till företaget kostar mellan 600-1200 kr/h lite beroende på om det är löpande eller bokslut. I mina 1,5 är det sociala avgifter, friskvård, personalaktiviteter och annat smått å gott som en anställd kostar.
Jobbas det bra, ska det vara betalt, som jag ser det. Ja ä pensionär nu. Men jobbar i eget företag. Tar 850:-kr/timma. Detta verkar funka för dessa tjänster jag erbjuder. De som jobbar för ”netto” under 400:-kr/tim tjänar för lite, som jag ser det. M a o bil och extrakostnader måste läggas till samt moms.
Jag köpte inredning billigt men fick ändå bra grejor. Bauhaus hade nyöppnat varuhus och specialerbjudande. Fick toastol Ifö, handfat på utförsäljning kran hanfat och duschset samt golvbrunn och PAX-fläkt för 4550:-kr. Listpriset mer än det dubbla. Övrigt ser Du kostnad på i mitt inlägg. Elektrikern kosta drygt 3000:-kr.N newgirl skrev:Jag undrar vad slutpriset hamnade på exklusive inredning, alltså själva arbetet med att renovera ett badrum i den storleken, gärna från er som renoverat i Sthlm eller Gbg.
Har hittills fått (enligt mig) skrämmande offerter så jag vill gärna kolla av innan jag bestämmer mig.
Hoppas ni vill dela med er
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden