Jag skulle vilja ha lite input från er som har haft spabad en längre tid. Runt 5 år är då min tanke. Vilket spabad har ni? Om ni hade köpt ett bad idag, hade ni då valt samma? Har ni haft några problem/fel eller har badet varit felfritt under tiden? Hoppas på att det finns några som kan dela med sig av erfarenheter så att det kan hjälpa mig att gallra i spabadsdjungen.

Jag skulle vilja veta hur mycket det används efter några år

Jag impulsköpte ett billigt Jula bad (sånt uppblåsbart) för fyra år sedan ungefär. I år läckte en ventil men Bestway skickade ett nytt bad på garantin!
Det har fungerat bra, håller värmen bra (dock till max. typ 5 grader ute) och används flitigt hos oss, speciellt i typ maj och september/oktober när vi har poolen igång ännu och man springer mellan.
Jag har svår artros i nacken och det hjälper bra att mjuka upp lite, speciellt efter en dag med fysiskt arbete.

Skulle de inte vara så j-la dyra skulle vi skaffa ett "riktigt" bad, utan tvekan!

• Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Vi har haft flera SPA bad under ca 15 år, då vi lämnat kvar dem vid flyttar.
Nr1 Det första var ett svindyrt specialer från Hydropool med massa finesser i form av extra jet-munstycken, aromterapi, stereo, massor av belysningspunkter mm. Inte valuta för pengarna även om det fungerade felfritt
Nr 2 var ett fortfarande för dyrt spa (minns inte leverantör) men med lagom mycket bubbel, lite för stort/djupt för vårt behov dock.
Nr 3 Ett billigare från Bauhaus, är bäst så långt beroende på att vi lärt oss vad vi trivs med. Vi gillar lagom med bubbel, dvs vi behöver inte 80+ jets (trivs eg bäst när det bara är cirkulation på - tyst och skönt). Vi vill inte ha ett för djupt bad eftersom både jag och gubben är kortvuxna.
Viktigt är dock: bra rening med ozonator och dubbla filter. Jag vill ha många belysningspunkter hellre än många jets. Liggplats kräver gubben och sedan ska det inte vara för stort och djupt eftersom det tar tid att värma/tömma och kostar mer i drift. Bra lock med lyft är också ett krav.
Hållbarheten då, tja är du noga med att lära dig hantera kemin, byter och rengör filter regelbundet samt håller rent i rören med pipecleaner så tror jag att de flesta håller. Vi har inte haft några stora fel så jag tror att mycket kommer till handhavande.

• Gilla
Ooky och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag impulsköpte ett billigt Jula bad (sånt uppblåsbart) för fyra år sedan ungefär. I år läckte en ventil men Bestway skickade ett nytt bad på garantin!
Det har fungerat bra, håller värmen bra (dock till max. typ 5 grader ute) och används flitigt hos oss, speciellt i typ maj och september/oktober när vi har poolen igång ännu och man springer mellan.
Jag har svår artros i nacken och det hjälper bra att mjuka upp lite, speciellt efter en dag med fysiskt arbete.

Skulle de inte vara så j-la dyra skulle vi skaffa ett "riktigt" bad, utan tvekan!
Bauhaus hade för 25 eller om det var 29' det är ju helt ok pris även om det är mycket pengar fortfarande.
Trodde dom uppblåsbara höll typ en sommar, 4år är ju riktigt bra då

nino nino skrev:
Bauhaus hade för 25 eller om det var 29' det är ju helt ok pris även om det är mycket pengar fortfarande.
Trodde dom uppblåsbara höll typ en sommar, 4år är ju riktigt bra då
Nja, det höll 2 år men sen fick jag nytt på garantin...

Har haft 3st mspa (uppblåsbart) alla 3 har gått sönder det senaste visade felkod att värmaren var sönder, köpte ett nytt och fick samma felkod igen. Jag kan inte rekommendera dom iallafall.

• Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Vi har ett Coast spa från 2004, vart en en del problem:
Några värmare har gått sönder samt ett kretskort. Fryst en gång när vi va bortresta men de va bara några lättåtkomliga rör som sprack. Läckage på pump (bra med superlim) :) byte av lager o axeltätning i båda pumparna. Alla ganska lätta problem o laga om man e lite händig. Badar nu för tiden ca 2-3ggr I veckan

• Gilla
Sussi H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.