10 334 läst ·
23 svar
10k läst
23 svar
Ni som bara har duschdraperi
Inget.... badrum ligger i källaren, putsad tegel och betong. Innan hade vi silikon som tätning vid duschskenor, handvask och det blev mer mögel än nytta. Silikon behövdes inte i det nya duschnischen med draperi. Finns bara en osynlig sträng under toastolen som jag hoppas förblir osynligKurtivan skrev:
gaia
Beror rätt så mycket på hur stor duschytan är också. De får gärna vara en bit till dörren, och då funkar det ju med både glasdörr och draperi. typ 120x90 och draperi/dörr på kortsidan.
De dushcdraperier som säljs i usa, säljs tillsammans med ett vitt innerdraperi, en sk liner, som är det som tar emot vattenstänket. Det är inte tänkt att bara ha tyget. De har nästan bara draperi till badkar också, och då fungerar det ju rätt så bra. http://www.potterybarn.com/shop/bath/bath-linens/shower-curtains/?cm_type=lnav
De dushcdraperier som säljs i usa, säljs tillsammans med ett vitt innerdraperi, en sk liner, som är det som tar emot vattenstänket. Det är inte tänkt att bara ha tyget. De har nästan bara draperi till badkar också, och då fungerar det ju rätt så bra. http://www.potterybarn.com/shop/bath/bath-linens/shower-curtains/?cm_type=lnav
OT: Jodå, det kommer att placeras tillsammans med järnfilter och hydrofor i ett rum i garaget där vi har inkommande vatten från egen brunn. Så jag kan köra in med säckakärra om det behövs. Nåja, det kanske hinner bli kommunalt vatten här också innan jag blir färdig att bygga om.tallmilan skrev:
Vi trivs utmärkt med dörrar i klart glas. Efter varje dusch spolar vi av dem med KALLT vatten och det gör att de håller sig snygga mycket längre. På test har jag nu behandlat en av dörrarna med något medel från Biltema som egentlige är avsett för att hålla vindrutan rena. Det är lite tidigt att utvärdera effekten ännu men det verkar lovande.
Ett draperi fungerar ypperligt om man har badkar - men för en dusch skulle jag tänka om. Som många redan tagit upp är det en otäck känsla att ha ett blött, kallt draperi insmetat på kroppen. För badkar - spola nederdelen av draperiet med vatten så att det klibbar fast mot badkarskanten. Simsalabim
Kalkosan brukar fungera. Vill man prova med något snällare och miljövänligare så brukar vanlig citronsyra löst i vatten vara bra. Avkalkningsmedel till kaffebryggare är också bra och består väl oftast bara av citronsyra löst i vatten . Detta brukar jag slabba ut på diskbänken i bland och torka av. Det blir blankt och snyggt.Ekand skrev:
Klicka här för att svara