314 375 läst ·
1 070 svar
314k läst
1,1k svar
Ni som använder Tibber!
Jag har (om jag minns rätt) ungefär samma pump, iallafall samma kontrollsystem. Och jag tror åxå Tibber kopplar på i månadsskiftet, eller om det var en månad till för mig...berisen skrev:
Jag tror inte man tjänar in en sån där kontrollenhet tibber säljer, som vad jag förstår bara kopplar sig på innegivaren och "lurar" den att gasa. Hade en tanke på att låta en arduino göra detta trix. Men jag vet att ideer och realisering av dem inte alltid matchar...
Men tidssyrning verkar finnas, och det jag skulle vilja göra är att lura den att skapa extra mycket varmvatten på nattens billiga timmar och sen försöka att den inte värmer under morgonens dyra timmar - vare sig hus eller vatten...
Om du kommer på nåt smart så återkoppa gärna i tråden... Bara att gå ned i källaren och plippa runt i menysystemet har känts för trist för att orka med... Dessutom är min menyratt lite glapp så man hoppar lite fram och tillbaka när man roterar den...
Jag brukar hamna under rörligt månadspris, och sedan är ju månavgiften ganska låg 39kr,så för mig har det blivit billigarefgo skrev:
Husägare
· Stockholm
· 106 inlägg
PM awayyyy
Nu flyttade vi i somras från ett hus med vanligt abb. med Skellefteå Kraft och i nya huset bytte jag till Tibber. Svårt att måta rakt av då det finns en massa parametrar men känslan så här långt är att vi sparar ganska mkt pengar med Tibber. Vi har en elbil som Tibber laddar när det är som billigast tex och det blir ganska stor skillnad med nattladdning vs dagladdning. Gränssnittet i appen tycker jag är grymt! Inte kommit så långt i utbyggnanden av system hemma men är som sagt supernöjd än så länge! Bytet av mätare tog 5-6 dagar efter att jag bett om det från nätägaren.fgo skrev:
Haha satan vad snabba alla är med PM till dom som vill ha invites. Får sitta och F5a den här tråden för att ha chansen att vara först tror jag. 
För att vara lite mer ontopic så har jag fått min Tibbel Pulse nu och kopplat in den. Fungerar kanon och grymt enkel installation. Ska se om man kan få till en sån dashboard via Google Home som postades här ovan så småningom för att nörda ännu mer.
För att vara lite mer ontopic så har jag fått min Tibbel Pulse nu och kopplat in den. Fungerar kanon och grymt enkel installation. Ska se om man kan få till en sån dashboard via Google Home som postades här ovan så småningom för att nörda ännu mer.