J
berisen berisen skrev:
Har inte världens nyaste bv-pump (IVT Greenline HT C9) direkt men det går att tidsstyra den om jag inte minns helt galet. Någon som testat detta med något vettigt resultat? Inte brytt mig om detta tidigare men nu med pris per timme kanske det är värt ett försök?
Jag har (om jag minns rätt) ungefär samma pump, iallafall samma kontrollsystem. Och jag tror åxå Tibber kopplar på i månadsskiftet, eller om det var en månad till för mig...
Jag tror inte man tjänar in en sån där kontrollenhet tibber säljer, som vad jag förstår bara kopplar sig på innegivaren och "lurar" den att gasa. Hade en tanke på att låta en arduino göra detta trix. Men jag vet att ideer och realisering av dem inte alltid matchar...

Men tidssyrning verkar finnas, och det jag skulle vilja göra är att lura den att skapa extra mycket varmvatten på nattens billiga timmar och sen försöka att den inte värmer under morgonens dyra timmar - vare sig hus eller vatten...

Om du kommer på nåt smart så återkoppa gärna i tråden... Bara att gå ned i källaren och plippa runt i menysystemet har känts för trist för att orka med... Dessutom är min menyratt lite glapp så man hoppar lite fram och tillbaka när man roterar den...

• Gilla
AJ83
  • Laddar…
Någon som har en kod till tibber? Uppskattas!

• Gilla
Dizzy84 och 1 till
  • Laddar…
L Lavasani skrev:

PM

L Lavasani skrev:
Skickar pm

Tack för koderna!

• Gilla
super70 och 1 till
  • Laddar…
På samma ämne - nån som har en kod till Tibber? Tack på förhand!

• Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Bisson Bisson skrev:

PM skickat!

• Gilla
Bisson
  • Laddar…
Bisson Bisson skrev:
PM skickat

Ni som har använt tibber ett tag, upplever ni det som att det blivit billigare?

Har beställt tibber hoppar igång i mitten av oktober. Men elnätsägaren har 1-3mån lev tid på mätaren, då den måste bytas.

fgo fgo skrev:

Har beställt tibber hoppar igång i mitten av oktober. Men elnätsägaren har 1-3mån lev tid på mätaren, då den måste bytas.
Jag brukar hamna under rörligt månadspris, och sedan är ju månavgiften ganska låg 39kr,så för mig har det blivit billigare

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Tar gärna inbjudningskod från den som har!

R Rausner skrev:
Tar gärna inbjudningskod från den som har!
PM skickat

Pm!

fgo fgo skrev:

Nu flyttade vi i somras från ett hus med vanligt abb. med Skellefteå Kraft och i nya huset bytte jag till Tibber. Svårt att måta rakt av då det finns en massa parametrar men känslan så här långt är att vi sparar ganska mkt pengar med Tibber. Vi har en elbil som Tibber laddar när det är som billigast tex och det blir ganska stor skillnad med nattladdning vs dagladdning. Gränssnittet i appen tycker jag är grymt! Inte kommit så långt i utbyggnanden av system hemma men är som sagt supernöjd än så länge! Bytet av mätare tog 5-6 dagar efter att jag bett om det från nätägaren.

Haha satan vad snabba alla är med PM till dom som vill ha invites. Får sitta och F5a den här tråden för att ha chansen att vara först tror jag. :crysmile:

För att vara lite mer ontopic så har jag fått min Tibbel Pulse nu och kopplat in den. Fungerar kanon och grymt enkel installation. Ska se om man kan få till en sån dashboard via Google Home som postades här ovan så småningom för att nörda ännu mer.

• Haha
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.